Inderdaad wel wit, maar ik zou ze nu zo laten.
Lekker zo laten en de orginele bewaren. Je hebt nu een functionele chronograaf waarbij je de Chrono wijzer zonder besef kan resetten, geen kans op verder vergaan van de orginele wijzers of lume stofjes in je vers geserviced uurwerk.
Als je ze goed bewaard, kan terugplaatsen altijd. Voor nu, lekker genieten van je orginele speedy met orginele wijzers veilig opgeborgen.
Paar maandjes achter het raam in de zon laten liggen? Misschien zijn ze dan weer offwhite.
Zoveel zon is er niet de aankomende maanden haha. Daarnaast geen goeie tip aangezien de vloeistoffen in je uurwerk dan ook sneller opdrogen en een service ook weer veel dichterbij komt.
Dank voor de heldere adviezen. Voorlopig ga ik het zo laten, het begint al te wennen. Wel heb ik een foto bijgevoegd waar het kleur verschil duidelijker te zien is.
De oude wijzers heb ik nu onder een loupe gezien en zien er prima uit. Ze geven alleen geen licht meer in het donker. Die kan ik dus altijd nog terug laten plaatsen.
Chrono wijzers zitten er vaak muurvast op om te voorkomen dat ze bij een reset niet doorschieten. Vaak krijg je ze er wel heel vanaf maar herplaatsen doe ik alleen op verzoek. Busjes zijn uitgeweid en passen minder perfect. Ik heb nu bv een Speedy op mijn bank liggen waar -op het uren wijzertje na - geen enkele chronowijzer heel af is gekomen. Standaard procedure bij Omega is danook de hele wijzerset vervangen tenzij anders vermeld en de boel heel blijft. Trouwens zelf terugplaatsen zonder de juiste uurwerkhouder die de lagerstenen ondersteund raad ik af.
Overigens vind ik het bij de Omega van TS niet echt storend.
Als de service via Omega is gedaan is dit standaard, inclusief nieuw glaasje, nieuwe pushers, kroon en jawel, een swap van het uurwerk ipv van regulier onderhoud. Het uurwerk van de SM reduced is notoir lastig te servicen, als ik me goed herinner omdat de chrono een piggyback constructie heeft.
Ombouw is alleen bij het 1140 kaliber, de 3220 is de verbeterde zonder problemen.
Dan had ik kennelijk een 1140
Klopt helemaal. Alleen het nieuwe uurwerk ben ik niet zeker van maar de service is inderdaad door omega uitgevoerd. Buiten de prijs allemaal prima gedaan.
Tritium wel, super luminova blijft wit.