Speedmaster reduced, post service hagel witte wijzers.

Pas heb ik deze speedmaster reduced terug gekregen van service. Alles is top uitgevoerd alleen wel de bekende rib uit mijn lijf. Maar goed dat was vooraf bekent. Nu zijn de wijzers ook vervangen en ik vind deze wel heel erg wit. Gelukkig heb ik in tegenstelling tot Rolex service wel de oude wijzers erbij gekregen. Wat vinden jullie, terug naar de oude wijzers of kan dit wel?

4 likes

Je kan er weer tegen, maar ik zou de oude terugplaatsen

Oude terug zoiezo.

Doe geen domme dingen met het terug plaatsen van de oude wijzers!

Busjes zijn vaak iets opgerekt en netjes terug plaatsen van de oude wijzers zonder de lagerstenen te beschadigen is een kunst.

Nieuwe witte wijzers worden vanzelf wel weer crème onder invloed van zonlicht

12 likes

Vind het wel meevallen en je hebt weer goeie lume savonds.

1 like

Vindt het zeker wel kunnen :+1:t2:

1 like

Ik zou er ook niet te zwaar aan tillen hoor. Je hebt weer een zgan Speedy Reduced. :ok_hand: Dat is ook wat waard.

2 likes

Wat was de reden om de wijzers te vervangen?

Terug naar de oude maar wel pas als de garantietermijn is verstreken.

1 like

Waarschijnlijk de tritium die gebarsten is.

2 likes

Goede vraag. Ik denk de lume, maar zeker weten doe ik dat niet. Bij een andere Speedy hebben ze het ook gedaan (zelfs de wijzerplaat). kon aan de oude niets ontdekken.

Garantie is twee jaar,. Best lang.

Als het de lume was zou ik ze laten fixeren, makkelijk nu ze verwijderd zijn, en over 2 jaar terug(laten)zetten.

1 like

Zeker! ben er ook blij mee. Ook weer terug op het originele bandje waar hij mee geleverd is.

1 like

Als de oude wijzers er weer op komen ga ik dat zeker niet zelf doen, dank voor de tip!

Ik zou het zo laten, vind het niet misstaan en wat al eerder genoemd is, van deze nieuwe wijzers gaan de scherpe randjes ook snel weer af door het dragen. Kortom lekker van gaan genieten.

Ik zou lekker bij de nieuwe wijzers laten. Het is (nog) geen unieke klassieker die zo origineel mogelijk gelaten moet worden. Maar als jij je er aan stoort…

1 like

Sowieso

1 like

Luminova verkleurt toch niet? Dat is juist het voordeel/nadeel (ligt eraan waar je voorkeur ligt) tov tritium

@Ferdinand: de bezitter schrijft bovenstaande, dus heeft het niet over de lumi

2 likes