Dank voor alle reacties. Ik heb enkele van bovenstaande genoemde vakmannen een mailtje gestuurd om te zien wat mogelijk is
De Reduced, klopt.
Daar ga ik al helemaal niet aan beginnen.
Voor de geïnteresseerde
De chrono module , de “versnellingsbak”
De “motor” het uurwerk dus is de volgende face
Wil je deze klok goed servicen heb je dus eigenlijk
twee “mechaniekjes” te servicen .
Deze twee mechaniekjes samengesteld vormt dus het gehele Omega 1140 uurwerk
Ik breng morgen de omega naar Ronald Prins in Cothen. Als ie terug is zal ik een review plaatsen in ervaring met horlogemakers
Jouw overweging m.b.t. het overstappen van een reduced Automatic naar een “gewone” Speedy herken ik wel! (heb zelf een triple date automatic)
Het gaat mij -in tegenstelling tot wat Defusion schrijft- echter niet zozeer om het opwinden (dat kost misschien 20 seconden inderdaad) maar meer om het gevoel dat ik een Automatic “interessanter” vind!
Mijn Speedy lijkt v.w.b. uiterlijk wat minder op de klassieke Speedmaster in vergelijking met jouw versie dus daarom blijf ik voorlopig bij mijn triple date. (geld is net als bij jou ook een factor hoor!)
Welke Speedy overweeg jij eigenlijk te nemen als je die reduced ooit inruilt? (ben benieuwd!)
Ik vindt zelf de look van de professional mooi. De chrono secondewijzer met die mooie druppelvorm. Qua formaat vindt ik de reduced ook prima. Ik hoef niet zozeer naar die 42mm. De ingelegde chronowijzers vindt ik zelf het mooiste aan de pro.
Nu hoorde ik ook van een nieuw model automaat circa 39mm, zonder minuten aanduiding op de uurmarkers en hesalite glas.
Dit zou ook voor mij een mooie upgrade zijn maar op dit moment voor mij te prijzig.