Ik heb mijn Oris via Chrono24 besteld, van een trusted dealer uit Duitsland.
Ging helemaal goed en het horloge was er ook heel snel.
Plaats hier op het forum een oproep.
Ja houd rekening met import kosten als je buiten de EU besteld.
En koop je van een Particulier op Chrono24, dan ben je minder beschermd dan van een trusted handelaar…
Dank, ik plaats een oproep en ga de sites verder in de gaten houden!
Dat gaat niet lukken zolang @Gijs0876 TL1 is. Ik heb het niet verzonnen, maar het is wel een regel dat je eerst even actief meedoet aan het forum voordat je HF als marktplaats gaat gebruiken …
Vanaf ‘trustlevel 2’. Tja.
Ach ik geloof dat ts hier al een oproep geplaats heeft.
Goede keus! Denk er ook aan dat de plaat van de beide er anders uit ziet, de nummering is weggelaten op het nieuwere model. Dit is dus afwijkend van de originele Speedmaster, maar vind ik wel geschikter vanwege het formaat van de Reduced. Succes iig!
Klopt helemaal. De ‘rustigere’ wijzerplaat spreekt me ook erg aan: Genoeg reden om toch die 3539 versie te blijven zoeken! Thanks, als ik deze vind laat ik het weten
Mijn advies is om toch even verder te kijken. Particulier uit de USA is best tricky, ik vind de band uit voorbeeld er best gehavend uit zien. Zeker voor die prijs. Via Chrono in Duitsland of België (of verder) zou je zelf kunnen langs gaan en het horloge eerst “voelen”.
Succes!
Aardig aan de prijs voor een Reduced. De Professional valt echt niet zo groot hoor en zou altijd mijn voorkeur hebben. Wellicht toch eens passen ergens…
Buiten de EU kopen (ook particulier) is ongeveer 25% optellen bij de aankoopprijs i.v.m. douanekosten.
De combinatie uurwerk + chronograaf module is vrij kostbaar om te laten servicen. De officiële Omega prijs is €750,-. Een bewijs van recent onderhoud (evt. met garantie) heeft dus zeker waarde.
Een Speedy reduced is een tof horloge, maar goede exemplaren kunnen best aan de prijs zijn. Persoonlijk zou ik er niet veel meer dan €2k voor over hebben.
Kijk ook eens naar de Date! (40mm).
Om mijn 17cm pols.
Succes met de zoektocht!
Heb je hem überhaupt al eens omgehad? En een ‘normale’ ook?
Is nou niet een heel groot dragend horloge.
De reduced nooit on gehad. De ‘normale’ wel en vond ik relatief groot om een pols van 15-16 cm. Een mooie reduced gaat momenteel al wel snel richting 3k, dus druk aan het zoeken
Mooi formaat is dit Stefan, zeker!
Een moonwatch is inderdaad wel groot voor 15-16cm
Kijk ook even naar de mark 40 triple date cosmos
Dat is ook een geniale speedy
Ik ben altijd wel gecharmeerd van de 3511 modellen. Heb je ook niet dat matige chronograaf module uurwerk
Volgens mij gebruiken de Date, Triple Date (MK 40) en de Speedmaster Racing 40 allemaal dezelfde kast, origineel ontwikkeld voor de Valjoux 7750- afgeleide uurwerken.
Zelf een reduced gehad, uiteindelijk ingeruild voor een automatic (40mm).
Volgens de puristen geen echte moonwatch, en dat zal best.
Maar t is wel een echte speedmaster die een stuk beter om je pols past.
Afgaande op je polsmaat denk ik dat een reduced je prima gaat passen, maar idd, probeer er ergens 1 te passen, let op dat ie geserviced is want dat is met dat piggyback verhaal een kostbare oefening.
Ik heb 2 jaar geleden nog een reduced op staal voor 1500 van de hand gedaan, ik weet dat de prijzen stijgen, maar 3.5k is ècht te veel voor een reduced.
Veel plezier met je zoektocht, een mede Omega liefhebber,