Speedmaster restauratie

Mooi filmpje van een restauratie van een speedmaster. De Kenny G. Muziek moet je helaas erbij nemen.

7 likes

Neem dit filmpje vooral als voorbeeld hoe het NIET moet!

Op 3.00 schuift hij / zij met een stalen pincet de hamerveer aan de kant > veroorzaakt krassen. Daarnaast veel slecht gecentreerde schoevendraaiers

Ander voorbeeld rond 17.40 het opzetten van het chronograaf meeneem rad op het seconderad. Lager is niet ondersteund en hoogte ingrijping niet gecontroleerd. Daarnaast laten ze het frictieveertje [ groene u-vorm in het centrum ] zitten. Is een modificatiepunt omdat de groene teflon laag los wil komen.

En als topper het vetten van de ankerpalletten op 21.03. Nooit op deze getoonde manier uitvoeren. Het vet komt op plaatsen waar je het niet wilt hebben.

12 likes

Zo zie je maar weer
 Dit soort klussen is niet iedereen gegeven


Inderdaad. Ziet er nu ineens heel anders uit als een expert het filmpje ziet. :+1:

Toch maar weer handig dat hier een aantal mensen zitten die weten wat ze doen.

Dankjewel voor de info @Horloge24!

1 like

Op OmegaForums wilden ze het zelfs als een sticky zetten
:frowning: :thinking:

@screamhouse Wat bedoel je met “sticky zetten” ? Ben meer van de Nederlandse bewoordingen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ach, past er wel bij, hoor :slight_smile:
Wat een vakmanschap, bedankt deze te delen, :+1:

1 like

Lekkere jazz, niets mis mee!

1 like

Zo zit ik er ook in. Heb werkelijk geen idee

Volgens mij dat dat filmpje altijd bovenaan blijft staan.

Dan wordt hij vastgezet bovenaan in een bepaald topic

1 like

Weer iets geleerd :ok_hand:

1 like

Zo zie je maar wat er bij komt kijken! Misschien nog een leuk idee om bij andere restauraties te doen ook. ‘Spot de imperfecties’, verbetersleutels mogelijk gemaakt door @Horloge24! :wink:

2 likes

dat verdient een tekening


Iets met een rood zwaard en een Speedy

2 likes

Hahaha overnemen
dat ga ik met de maan doen
! :muscle:

1 like