Speedmaster specs gezocht

Beste leden,

ik zou graag wat afmetingen willen van 2 modellen Speedmaster. Het eerste model is de nieuwe Reduced (al is die volgens mij inmiddels alweer uit productie), de 3539:

Het tweede model is (onvermijdelijk) de Pro:

Ik zou hiervan graag de afmetingen willen weten van lug tot lug over de wijzerplaat gemeten RODE PIJL, en de afstand van de kast van links naar rechts (liefst inclusief kroon gemeten) GROENE PIJL.

Op veel sites lees ik wel dat de Pro 42 mm is, maar exacte maten lees je meestal niet (dus maten die zijn nagemeten) en al helemaal niet van lug tot lug. Van de Reduced word ik ook niet veel wijzer, de ene zegt 35 mm, de ander zegt 39 mm. Dus graag zoveel mogelijk antwoorden!

Verder heb ik in het verleden ongeveer 5 keer een Speedmaster Pro live gezien en omgehad, maar iedere keer met stalen band en dat beviel me écht niet. Te log en groot (heb nogal kleine polsen), dus als er eigenaren zijn die hem op leer hebben en hun ervaringen willen delen tussen staal en leer, dan hoor ik het ook graag.

En ter illustratie hoe ik hem zou dragen (als het een Pro zou worden)

Bedankt.

Laat ik nu net mijn Pro omhebben :slight_smile:

Groen : 43.3
Rood : 48.2

Succes met je aankoop !!

Bas

Ik heb deze horloges niet, en kan het dus niet voor je nameten, maar hier is een link waaruit zou blijken dat de Reduced niet zo klein is als vaak vermeld. Of het ook klopt weet ik niet.

zit wel wat verschil in.

reduced is wel wat kleiner. voelt ook lichter aan. de pro voelt aan als veel meer horloge.

Google is your friend JW. Dat moet toch te vinden zijn voor een horlogespeurneus als jij?

http://www.speedmaster-mission.net/

Bij de AD kun je beide modellen laten opmeten met een schuifmaatje.

hans

Time Cat Schreef:

zit wel wat verschil in.

reduced is wel wat kleiner. voelt ook lichter aan.
de pro voelt aan als veel meer horloge.

http://img12.imageshack.us/img12/6766/pict0023zsw.
jpg

Moest meteen aan jou denken, met je ouwe en nieuwe favoriet :slight_smile:

Beste Jaap-Wim,

Het grote voordeel van die forse Speedmaster Professional is dat dit model voor ‘dun-gepolsten’ zo ongeveer de best draagbare grote chrono is; bij heel veel andere modellen valt het comfort soms bitter tegen.
Zelf draag ik al jaren dagelijks een oudje uit 1968 (een caliber 321) met daaraan nog de originele, dunne stalen band die kwalitatief misschien niet zo geweldig is, maar het wel prima doet om mijn uiterst slanke pols.
Een persoonlijke zaak natuurlijk, maar eerlijk gezegd vind ik die dikgepolsterde, lederen banden veel te stug, zeker wanneer ze nog nieuw zijn.

Vriendelijke groet,
Robbert

Precisieman Schreef:

Beste Jaap-Wim,

Het grote voordeel van die forse Speedmaster
Professional is dat dit model voor 'dun-gepolsten’
zo ongeveer de best draagbare grote chrono is; bij
heel veel andere modellen valt het comfort soms
bitter tegen.

Afgelopen weekend bij een vriend geweest die een mooie Speedmaster heeft met een saffier glas (ook aan de achterzijde). Wat heeft ie een prachtig uurwerk!

:-P’’’

Dit was (is?) de enige speedmaster die ik overwoog, maar ook afgelopen weekend weer bevestigd. De band vind ik niet mooi soepel om m’n pols vallen. Ik kijk zo vervelend tegen de zijkanten van ‘t bandje aan. En dat terwijl ik ook grotere kasten heb, die wel mooi staan. Erg jammer, want ik vind het wel een bijzondere en bijzonder stijlvolle klok. Die lijnen aan de zijkant…

:-P’’’’’’

En natuurlijk de horned lugs

:-P’’’’’’’’’

Wie weet, ooit eens op leer…

En voor de sportieve mood

Hallo,

ik draag de speedmaster pro zelden op staal…meestal op een mooie soepele dikke leren band of op een nato of moon watch strap…

Mijn stalen band ( ondertussen 16 jaar) draagt niet lekker…

Groet, Justin