Speedmaster uit geboorte jaar.

Ik ben al een lange tijd opzoek naar een Speedmaster reduced uit mijn geboorte jaar 1989.

Nu heb ik iemand gevonden via een andere site (het zou me niet verbazen als hij hier lid is), die er een te koop heeft staan. Ik heb er zelf een redelijk goed gevoel over, maar misschien komt dit ook omdat ik te graag wil :wink:.

De prijs laat ik even in het midden.

Hij geeft aan dat alleen de band is gepolijst, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij de kast als ik andere modellen bekijk uit deze tijd.

Laatste service beurt hanteert uit 2020.

Ref nr 375.0032

3 likes

Twee verschillende nummers op de end links, 811 en 813. Ik weet niet of dat altijd zo is?

Geen serienummer op de caseback. Ik weet niet of Omega dat al bij de eerdere modellen deed? Of het is weggepolijst met de tijd.

1 like

Ik vind de band zelf iets te glimmend gepolijst, het midden hoort glanzend en de zijkanten wat doffer. Verder zou ik ook altijd even vragen of er iets van een servicehistorie bekend is. De prijs voor een service is net zo duur als ieder andere Omega Chronograaf en dat kan best prijzig zijn in verhouding met de aanschafprijs - rond de 550 euro officieel Omega geloof ik.

Ziet er verder keurig uit hoor, dial en bezel zien er netjes uit. Hoe ziet de zijkant van de kast eruit? Die hoort niet te glimmen.

En qua prijs, wil je daar wat over zeggen? Is ook voor ons leuk om te weten denk ik…

Edit: service in 2020 zie ik, zou om papieren vragen of een foto van de timegrapher ofzo.

Edit2: waar heb je zelf je twijfels over?

Minimaal 750 zelfs. Maar wel incl. de vervangende onderdelen bij een standaard overhaul.

1 like

Je hebt gelijk, staat ook gewoon op de website.

Bovenste is er een uit het zelfde jaar tal als reference. Ik heb het idee dat heel de zijkant glanst/gepolijst is.

Prijs is nu 2500+

Band ziet er nog wel mooi strak uit en voor mij lijkt de zijkant zoals hij wezen moet hoor.

1 like

Die van de bovenste wel, maar van die je op het oog hebt is lastig te zien.

Mag ik vragen waarom je juist de Reduced zoekt?

Mag ik vragen waarom je juist de Reduced zoekt?

1 like

Zou ook mijn voorkeur hebben, het kleinere formaat zou net wat mooier om de pols staan!

1 like

Je zou ook eens de kleinere 39mm varianten zonder de ‘reduced module’ kunnen overwegen. (Deze hebben volgens mij nooit een zwarte plaat maar dat moet je ook niet willen (boring)). Die zijn te herkennen aan het feit dat de kroon en de pushers in 1 lijn liggen. Ik heb er 3 gehad, fijne horloges mooi formaat en op papier minder risicovol vanwege het minder complexe uurwerk.

5 likes

@HorloG Ik heb zelf niet hele grote polsen, vandaar dat hier mijn oog op is gevallen.

Daar zit ik zelf ook meer aan te denken. Ik ga komende week een aantal modellen passen, ill let you know. :smiley:

1 like

Als je meer die kant op gaat, er staan een paar mooie in het blauw…

@ Moorman:
Als ik de foto’s uit de eerste post bekijk krijg ik het gevoel dat de randen aan de zijkant wat minder strak zijn richting de bevestigingspunten voor de band. Net alsof de kast net iets te vaak een te grote polijstmachine heeft gezien.
Het kan natuurlijk optisch bedrog zijn maar als je het horloge gaat bekijken let daar dan eens extra op.

1 like