Is er iemand bekend met dit model Speedmaster? Het is een Automatic (reduced) met witte subdials ipv zwarte, ook missen de cijfertjes op de wijzerplaat bij de indexen.
Vond het wel een leuk model, heeft wel wat weg van een Newman Daytona.
Iemand informatie over bijvoorbeeld; prijzen, uurwerk, verkrijgbaarheid, populariteit, etc. Heb dit model nog niet eerder gezien namelijk.
100% zeker weten doe ik het niet, maar toen ik daar twee weken geleden was lag dit model volgens mij in de etalage bij Veerman in Huizen (2e horloge voor 1 euro). CHECK http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,114397
.
Met een belletje weet je genoeg… als je hem wilt hebben, dan heb je er voor 1 euro nog een gloednieuwe Seamaster bij ook ;)… die lag er namelijk naast.
Maar nogmaals. 2 weken geleden en zeker weten doe ik het niet !!
Huizen ligt hier niet zo ver vandaan en ik heb toevallig ook zo’n flyertje van ze in de bus ontvangen. Had eerlijk gezegd nog niet eerder van dit bedrijf gehoord, dus zal er spoedig eens gaan kijken. Bedankt in elk geval!
@anon53420065NA: bedankt voor het zoeken, vreemd dat 'ie zelfs niet op Omega’s site staat. Volgens mij heeft Omega een behoorlijk groot archief als het gaat om geproduceerde modellen. Dat ie daar niet voorkomt begrijp ik dan ook niet.
@CMEjewellry: alvast bedankt en ik ben benieuwd of je wat kan ontdekken.
Ik was net even in het dorp (Huizen) en heb gekeken wat er in de etalage lag:
een Speedmaster Torino 2006, geheel zilverkleurige wijzerplaat en een speedmaster met een zilverkleurige plaat met zwarte rand, ook om de chrono’s. De Torino was een ‘klein’ model en de andere denk ik 42mm.
Erg mooi die Torino, maar we hebben net een nieuw huis gekocht, dus het zit er niet in helaas.
Bedankt allemaal voor jullie reacties en meezoeken/meedenken, top!
Aan de meeste reacties te lezen is ie dus niet erg bekend, en vraag me dus af of dit een goede koop zou zijn. (eventuele verkoop bijvoorbeeld, leg maar eens uit dat dit origineel is/zou zijn)
@AstonMartin: 17 jaar oud is wel erg oud vind ik, nu ik zo kijkk zie ik ook dat ie bij de bovenste pusher en op de bezel wat modder ofzo heeft zitten. Zou men iets verbazen als het uurwerk dan ook vuil kan zijn. En met die leeftijd zal die zowiezo een beurtje nodig hebben denk ik.
Kwam gister trouwens deze veiling tegen, met volgens mij net zo’n horloge. Er staat alleen heel weinig informatie:
Iemand een idee of ze nog goed voorzien zijn in
American Classic Hamilton modellen? Huizen is
namelijk een lange trip.
De horloges die in die aanbieding worden meegenomen zijn vrijwel allemaal ‘aparte’ modellen. Series die goed verkopen (zoals Hamilton Am. Classic) zullen hier dus niet snel tussen zitten.
Een grote beurt voor dit horloge gaat je flink wat kosten (ik schat 300,-). Overigens is deze uitvoering ook op het "Vintage’ deel van de Omega site niet te vinden.
Iemand een idee of ze nog goed voorzien zijn in
American Classic Hamilton modellen? Huizen is
namelijk een lange trip.
De horloges die in die aanbieding worden
meegenomen zijn vrijwel allemaal 'aparte’
modellen. Series die goed verkopen (zoals Hamilton
Am. Classic) zullen hier dus niet snel tussen
zitten.
Ben net terug en heb inderdaad geen Hammie’s zien liggen. Wel een 3-tal Speedmasters, maar nog wel flink aan de prijs, +2K geloof ik.
Een grote beurt voor dit horloge gaat je flink wat
kosten (ik schat 300,-). Overigens is deze
uitvoering ook op het "Vintage’ deel van de Omega
site niet te vinden.
hans
Ik denk dat ik dan maar rustig verder zoek. Alles bij elkaar zou het toch weer een dure grap worden merk ik al. Bedankt in elk geval voor de hulp.
Volgens mijn informatie betreft het een Japanse Limited Edition uit 2003, “Reduced Japan” kaliber 3220 (ST 175.0032). Was er ook met blauwe plaat. Heb niet alle reacties op je topic gelezen, misschien wist je dit al. Het kan altijd een imitatie zijn, daar kan ik niets van zeggen, maar Omega heeft dus wel zo’n Speedmaster Automatic gemaakt. Hoop toch dat je er toch iets aan hebt.