Speedmaster vraagjes

Na lang wikken en wegen sta ik op het punt om mezelf op een speedmaster te trakteren. Hoewel een sapphire sandwich me echt heel mooi lijkt wordt het toch een gewone 3570.50. Verder dan dat stretch het budget niet. Ik heb wat vraagjes waar jullie ongetwijfeld antwoord op kunnen geven:

Ik ben in de veronderstelling dat de subdials altijd iets dieper liggen, dit vind ik ook erg mooi. Ik kom echter diverse foto’s tegen (ook op de omega site) waar het lijkt alsof de wijzerplaat helemaal plat is. Is dat lichtval of zijn er ook speedy’s met een platte wijerplaat?

Heeft iemand ervaring met certera.nl? Zij kunnen de speedy voor een goede prijs leveren. Het prijsverschil tussen een nieuwe en een gebruikte is nu wel heel klein en dan kies ik, denk ik, liever voor een hagelnieuwe maar ik wil wel zeker weten dat het goed zit qua garantie enzo. Bovendien wil ik niet het risico lopen op B-stock waar wellicht problemen mee zijn.

En last but not least: Ik weet dat ik in de verkeerde thread zit met deze vraag maar ik stel 'm toch maar even. Als iemand toevallig een puntgave jonge speedmaster voor een goede prijs heeft liggen dan heb ik misschien wel interesse. Een sapphire sandwich zou helemaal te gek zijn. Als de deal goed genoeg is wordt het misschien toch geen splinternieuwe :wink:

Kijk ook eens op wwwatches.nl
Vergelijkbare prijs & wat ik er van gehoord heb een zeer goed adres.

Volgens mij ben je al een heel eind in je zoektocht. Het verschil in plaatjes ligt echt aan het licht en de hoek waaronder gefotografeerd wordt.

Certera ken ik niet maar William (de tip van Leim) kan ik zeker aanbevelen. Ik heb bij hem mijn GO gekocht en was zeer tevreden over zijn werkwijze.

Ik ga even iemand tippen die er eentje heeft en er waarschijnlijk nog wel vanaf wilt…

Hoi Synthdood,

Bij alle Speedmasters liggen de subdails dieper dan de plaat.
Er zit wel een verschil in diepte, de subdails van de oudere (.321 caliber) Speedmasters liggen een stuk dieper dan die van het huidige model.

Hierbij even een Macro van de mijne waar je goed het diepteverschil kan zien:

Explore Hoi Hoi

PB gestuurd :slight_smile:

Waarom geen mooie ouwe , liefst met een 321 , is een echte en word niet minder waard

Forum lid El penumbra heeft er ook een paar te koop, en mooie!

Johanr Schreef:

Waarom geen mooie ouwe , liefst met een 321 , is
een echte en word niet minder waard

Zijn die niet waanzinnig duur in onderhoud als er bijvoorbeeld onderdelen vervangen moeten worden?

Wow… veel reacties. Dank allemaal!

De keuze wordt niet makkelijker. Originele 321 heb ik aan gedacht. Heb er zelfs eentje gezien (marktplaats dacht ik) uit m’n geboortejaar. Heel erg verleidelijk maar ik ben een beetje huiverig om zo’n oud beestje te kopen. Als je me een jaar geleden had verteld dat ik dit soort bedragen voor een horloge zou betalen had ik iedereen voor gek verklaard. Ik moet me ook over een behoorlijke drempel heenzetten om het te doen. Het horloge zal veel gedragen worden en ik ga er vanuit dat ik 'm m’n hele leven houdt. Hij moet dus echt perfect zijn en ik wil iets hebben waarmee ik jaren vooruit kan. (vandaar de oorsponkelijke voorkeur voor een nieuw exemplaar)

Degene die El penumbra te koop heeft heb ik inderdaad voorbij zien komen. Het zijn echter allemaal aparte uitvoeringen en dat is precies wat ik niet zoek. Het is juist de eenvoud van de originele moonwatch die ik zo mooi vind. Geen kleurtjes enzo. De enige afwijking van de gewone 3570.50 die ik wel mooi vind is saffier en een glazen achterkant.De wijzerplaat moet wat mij betreft helemaal standaard zijn.

Een op ebay.it, plexiglas, nieuw, compleet, EUR 2399.