Speedmaster vs Monaco

Klets niet, het Speedmaster uurwerk is gewoon grotendeeld gebaseerd op een Lemania 1873 die je in plenty andere horloges kunt vinden.

Wel gave horloges allebei!

Zo jammer dat die Monacao echt heel groot draagt.

Ik zou weleens een vintage ervan willen proberen, een kast die net iets kleiner is en acrylglas!

1 like

Het schijnt wel dat er Monaco’s naar de maan gegaan zijn…

1 like

Echt? Misschien toch maar één kopen dan! :sweat_smile:

1 like

Monaco vind ik cooler, maar echt te dik. :slight_smile:

Waarom geen hesalite Speedy?

2 likes

Tja, kan ook natuurlijk.
Ik heb wel eens overwogen om saffier te laten wisselen met hesalite, staat stukken beter, wel kwetsbaar.

Ik vind het nadeel van de speedmaster dat de kroon zo kort is. Het opwinden is minder leuk dan wanneer je een schroefkroon hebt die lekker ver naar buiten komt en je de kroon goed vast kan pakken.

3 likes

Klopt, is een terugkerend nadeel, maar daar kan ik wel mee leven.

1 like

Ik moet eerlijk toegeven dat dit grotendeels mijn luiheid reflecteert. Ik hou van grab&go en dat is een handopwinder niet echt. Een automaat kun je nog in een watchwinder bewaren, maar voor de handopwinder zie ik hier nog wel een gaatje in de markt.

Maar hij gaat er toch komen, of ik nu met de hand moet opwinden of niet.

3 likes

Is dat zo ja? MHz, dat vind ik jammer. Een Moonwatch staat hoog op mijn lijstje. Is het opdraaien ‘vervelend’ of mmmwa gaat wel?

On topic, het zijn qua uiterlijk zo’n twee uitersten, dan is een keus ook makkelijk (tenzij je ze beide mooi vind uiteraard) Ik vind het vierkant (gewoon) niet mooi, zou voor mij de keus makkelijk op de Moonwatch zetten.

1 like

De Monaco is tof maar de hesalite Speedmaster Moonwatch Professional is top :ok_hand:.

Plexi is sexy

6 likes

+1 voor de Monaco. Eigenlijk ieder model, maar die blauwe met de open achterkant staat bovenaan.

3 likes

Doe dat maar, het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar wel DE moonwatch natuurlijk :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ja, je moet er wel wat voor over hebben uiteraard. :raised_hands:

1 like

Wat is het grote verschil tussen plexiglas en saffier? Mijn gevoel zegt dat je immer voor saffier moet kiezen als er een keus is? Klopt dat?

1 like

Saffier is vele malen harder dan plexiglas.
Maar kan wel breken en dan is het glas opeens wel erg kostbaar om te vervangen.
Plexi is zachter en kan wat meeveren je kunt er wel sneller krassen op krijgen maar deze kun je er uit poetsen.

een gebold saffierglas heeft vaak een witte rand om het glas heen en dit vind niet iedereen even mooi.

het is een kwestie van smaak.

Groeten Jeroen

1 like

Aha, thanks! Is Saffier niet mooier/ontspiegelder of zo dan plexiglas?

Had mijn Carrera naar TH gestuurd voor service, zij constateerden krassen op het saffierglas en boden aan deze optioneel te vervangen. Niet gedaan want ik had niet eens de krassen opgemerkt, geoffreerde prijs viel alleszins mee : €140.

1 like

Allebei erg mooi, maar de Monaco steekt er toch wel in positieve zin (ruim) boven uit. Zou ik in deze prijscategorie shoppen, dan is dat een no-brainer :star_struck:

1 like

Misschien appels met peren hoor maar waarom lukt Oris het wel bij de 65 om het zonder melkring te maken? Valt de bezel er meer overheen?

3 likes

Plexi bij een modern horloge doet me denken aan vinyl over je autodak… outdated.