Speedmaster vs Monaco

Beste mensen,
Een klein vergelijk van beide horloges.

Overeenkomsten:

Verschillen:

• Monaco is automaat, Speedmaster
    moet je opwinden
  • vorm
  • Monaco heeft datum, heeft meer
    kleuren en is ongeveer 1,5 mm dikker

Mijn voorkeur is duidelijk de Monaco, in mijn ogen een aantrekkelijker horloge, tevens stoor ik me mateloos aan de melk witte ring van het saffierglas bij de Speedmaster…
Dit is natuurlijk puur subjectief, dank voor het lezen en voor straks een goed weekend.

27 likes

Mijn voorkeur is ook de Monaco, maar dan wel de Call.11 met het oude logo, mat-blauwe plaat en de kroon aan de goede (verkeerde) kant.

19 likes

Leuk om twee iconen zo naast elkaar te zien.

Eensch.

1 like

Tof om ze zo naast elkaar te zien, bedankt voor het posten!

1 like

Graag gedaan. :blush:

1 like

Een beetje off topic, maar ik vraag me door deze vergelijking wel af waarom de Carrera niet meer liefde krijgt. Oke het is misschien niet zo’n klassieker als de Monaco, maar qua looks wel dichter in de buurt van de Speedy.

Plaatje van de huidige ‘gewone’ Carrera voor het beeld:

5 likes

Als de Monaco niet zo’n hoogte had was mijn collectie inmiddels uitgebreid deze icoon.

2 likes

U vraagt, wij draaien.

Sorry TS dat ik een beetje je thread hijack.

7 likes

Gaaf! :+1:

1 like

Misschien een domme vraag, maar is de Monaco in de ruimte geweest? Dat maakt bij de Speedmaster heel veel uit namelijk…

(Mijn voorkeur: Speedmaster. En niet alleen om het NASA-gedoe er omheen).

Bij de weg: Steve McQueen is cool. Dat doet me dan weer twijfelen…

2 likes

De mijne niet… Maar mijn Speedmaster ook niet. :wink:

4 likes

Mijn Speedmaster ook niet nu je het zegt.

Wat is meer cool: Steve McQueen of de maan? Ik weet het even niet.

3 likes

Steve McQueen is inmiddels koud, maar de maan is nog kouder!

5 likes

Voor mij gaat het puur om het horloge zelf, maan of geen maan.
Duidelijk is dat beide horloges geweldig zijn. Toch?

1 like

Zeker. En een leuke historie telt voor mij wel mee. Dat hebben ze allebei. Ik heb de Monaco gehad en vond het een prachtig horloge, maar kon uiteindelijk toch niet wennen aan de vierkante vorm.

1 like

Kan ik inkomen, ik vind het wel een leuke afwisseling met al die ronde anderen. Vandaar dat ik mijn JLC Reverso ook zo tof vind.

1 like

De monaco, de combinatie van een vierkante kast + chronograph = :heart:

1 like

De Speedy is een beetje de volgende must-have in mijn (zeer bescheiden) verzameling. Het idee van de handwinder staat me wat tegen, maar iedere keer als ik door het Speedmaster Only topic blader ben ik dat meteen weer vergeten.

Aan de Monaco moet ik nog altijd een beetje wennen, door z’n vierkante kast. Het is een behoorlijk markante verschijning, maar hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik hem stiekem wel zou willen. Het is een bijzonder horloge.

Maar de Speedmaster zou de eerste zijn, als ik hem kan toevoegen aan de collectie.

2 likes

Hopelijk gaat je dat snel lukken, het is een prachtig horloge.

Merk je niets van en met de 1171 band draagt hij erg prettig

1 like