Monaco heeft datum, heeft meer
kleuren en is ongeveer 1,5 mm dikker
Mijn voorkeur is duidelijk de Monaco, in mijn ogen een aantrekkelijker horloge, tevens stoor ik me mateloos aan de melk witte ring van het saffierglas bij de Speedmaster…
Dit is natuurlijk puur subjectief, dank voor het lezen en voor straks een goed weekend.
Een beetje off topic, maar ik vraag me door deze vergelijking wel af waarom de Carrera niet meer liefde krijgt. Oke het is misschien niet zo’n klassieker als de Monaco, maar qua looks wel dichter in de buurt van de Speedy.
Plaatje van de huidige ‘gewone’ Carrera voor het beeld:
Zeker. En een leuke historie telt voor mij wel mee. Dat hebben ze allebei. Ik heb de Monaco gehad en vond het een prachtig horloge, maar kon uiteindelijk toch niet wennen aan de vierkante vorm.
De Speedy is een beetje de volgende must-have in mijn (zeer bescheiden) verzameling. Het idee van de handwinder staat me wat tegen, maar iedere keer als ik door het Speedmaster Only topic blader ben ik dat meteen weer vergeten.
Aan de Monaco moet ik nog altijd een beetje wennen, door z’n vierkante kast. Het is een behoorlijk markante verschijning, maar hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik hem stiekem wel zou willen. Het is een bijzonder horloge.
Maar de Speedmaster zou de eerste zijn, als ik hem kan toevoegen aan de collectie.