Speedmaster

Goedenavond allen,

Na wikken wegen en sparen en als passief deelnemer aan dit forum sta ik op het punt mijn eerste automaat te kopen, een omega speedmaster date, ook ik ben denk ik besmet geraakt met het virus en kan mijn vrouw met moeite overtuigen waarom ik de omega wil kopen is dit een goede investering qua precisie wat betreft het horloge, ik hoor graag van jullie

Grt Robbert

Hallo Robbert,

Welkom op het forum, en welkom bij de WIS club. Echter, een waarschuwing is op zijn plaats voor een iede die zijn eerste (dure) mechanische horloge gaat kopen. Een holroge is vrijwel altijd een slechte investering als je nieuw zonder een goede korting bij een juwelier koopt. Dat is in ieder geval 1-0 voor je vrouw.

Verder leert de ervaring dat de kans levensgroot is dat je binnen enkele weken (hooguit maanden) een ander horloge tegen zult komen die je eigenlijk had willen kopen in plaats van het horloge die reeds in je bezit is. Dit is zeker het geval als je je blijft interesseren voor de techniek van mechanische horloges, en dagelijks de verschillende horlogefora bezoekt.

In dit geval schat ik de kans hoog in dat je over enige tijd eigenlijk een Speedmaster Professional zou willen hebben.

Als je wilt investeren in precisie kun je gevoegelijk de mechanische horloges vergeten, en kiezen voor een quartz horloge. Ben je toch meer een liefhebber van fijne mechaniek, dan is het het beste voor je gemoedsrust om genoegen te nemen met een afwijking van + of - 10 sekonden per dag. Een horloge met chronometer certificaat doet het (normaal gesproken) wat beter. Alhoewel…Ik heb non-chronometers die accurater zijn dan enkele van mijn chronometers.

Maar het allebelangrijkste advies dat ik kan geven is…Koop wat je zelf mooi vind, en trek je niets aan van wat anderen zeggen (moi incluis…) :wink:

succes, en laat je ons weten welk model het geworden is???

Gr,
Hans Mennink

Beste Robbert,

Over een investering gesproken Ik heb 8 maanden geleden voor het eerst een mooie klok gekocht een Rolex en nu een Van der klaauw en het is super! Als ik naar bed ga denk ik wat is ze mooi he en als ik op sta heb ik het ook weer naar mjjn zin.(voor de duidelijkheid ik heb het over mijn horloge) Daar heb je toch meer aan dan een paar mill op de bank.

En wij mannenwij blijven toch gewoon kind met ander speelgoed.

Bram

Hallo Robbert,

Ben zelf ook “nieuw” op het forum maar kan alleen maar zeggen dat je een horloge het beste kunt kopen omdat je het mooi vind en niet primair moet zien als een investering. Je smaak zal daarbij regelmatig veranderen. Zelf heb ik veel ervaring met kopen en verkopen via Ebay (tot nog toe steeds positief) en ik heb al heel wat horloges gekocht en daarna weer verkocht om er iets anders voor terug te kopen. De Omega Speedmaster date is een mooie klok, maar misschien iets te “gewoon” om als investering te zien. Ik zou 'm zelf niet snel nieuw bij dde juwelier kopen maar bv internet afstruinen op zoek naar een betrouware verkoper die 'm gebruikt van de hand doet (met doos en papieren erbij natuurlijk) vaak voor de helft van de prijs van een nieuwe.

Succes…

mvg
Norbert