Speedmaster

Besten,
Hoe maak ik mijn speedy op crocoband schoon? Tussen de knoppen gaat vettigheid en rotzooi zittenā€¦ hoe krijg ik dit snel weg zonder krassen achter te laten? Heeft iemand praktische huistuin en keuken trucjes, zonder dure schoonmaaksetjes bedoel ik :wink:
Hoor het graag!
Groet Ger

Voor een ā€œlichteā€ schoonmaak (dus zonder het uurwerk uiteen te halen en kast + knoppen ultrasoon te reinigen) gebruik ik soms een tandenborstel (droog) om het ergste eraf te borstelen en daarna wat ā€œRodicoā€ (soort harde pasta -lijkt op plasticine-, van Bergeon) om de laatste restjes eraf te halen (deppen met de pasta).

Als het uurwerk echt waterdicht is, dan bevochtig ik de tandenborstel met een verdunde Elma oplossing, daarna met een nat doekje nawrijven.

Werkt prima.

Met Propere Groeten,

Morse.

Rest mij de vraag wat jij allemaal doet met je Speedmasterā€¦ :wink:

Ik verwijder de band, maak een oude zachte tandenborstel nat onder de kraan en boen hem daarmee af.
Vervolgens wrijf ik hem netjes droog met een katoenen doekje.
Indien nodig het glaasje even bewerken met polywatch, de band er weer aan en snel de Speedy weer op de pols.

Succes en niet te bang, dat waren ze bij NASA ook niet!

Volgens mij laat je Danielle je horloges schoonmaken :slight_smile: :slight_smile:

hans cp

Dank voor de tips, de zachte tandenborstel had ik al ā€˜uitgevondenā€™ maar zal de rest van de tips een keer proberen, ben een beetje huiverig voor het gebruik van vocht/water maar dat hoeft dus nietā€¦
GRT Ger

Bandje eraf, bakje met wat lauw warm water, heel klein scheutje ammonia, bij de kruidvat even een zachte tandenborstel halen en poetsen maar. daarna meteen droogmaken mocht dat nodig zijn.