Speedtimercollection

Ik wil even mijn toch wel positieve ervaring met dit bedrijf met jullie delen.

Ik heb er in november 2 Bullheads gekocht, 1 zou werkend zijn en 1 defect.
Daar er een paar weken tussen de levering zat heb ik gewacht tot beiden bij me thuis waren bezorgd. De “werkende” bleek niet te werken maar ik dacht dat het misschien een kleinigheidje zou zijn. Heb ze alle 2 naar Richard gestuurd voor een service/reparatie. De “werkende” bleek na inspectie zoveel te mankeren dat het niet de moeite waard was om te repareren, had er 201 euro voor betaald ex. verzending. De defecte bleek niet zoveel te mankeren en die is inmiddels geheel gerestaureerd voor een zeer acceptabel bedrag. Zat ik met die “werkende”, Richard adviseerde mij om contact op te nemen met Speedtimercollection ondanks dat er meer dan een maand zat tussen de aankoop en evt. retour zending. Ik moet eerlijk zeggen dat ze helemaal niet moeilijk hebben gedaan om het horloge terug te nemen. Ik zeg er wel bij dat ik in mijn contact met ze altijd uiterst correct ben geweest omdat ik ook wel begrip kan opbrengen dat zij niet altijd kunnen weten in welke toestand de horloges verkeren die ze verkopen. Ik ben er vanuit gegaan dat het eerlijke mensen zijn en dat probeer ik altijd, mocht ik een geschil hebben.

Het gewoon correct en vriendelijk zijn heeft zich uitbetaald want vandaag is de aankoop prijs volledig terug gestort op mijn rekening!

Ja de verzendkosten ben ik kwijt maar ik vind dat dat het risico is als je bij een bedrijf als Speedtimercollection een horloge koopt.
Neemt niet weg dat ik het een geweldige service vind die ze mij hebben gegeven door een horloge na ca. anderhalve maand zonder mankeren terug te nemen.

Dit wilde ik even melden.

mvg, Frans

ze gebruiken de term “dit horloge loopt” inmiddels niet meer.
ik had er ook 2, eentje liep aardig maar kreeg de datum niet naar het volgende nummertje geduwd en viel toen stil.
de andere liep goed, maar na 2 dagen draagtijd begon die opeens vele minuten per dag te missen, omdat de secondenwijzer af en toe stil viel.
dus allebei zal ik ze open moeten maken en schoonmaken en olieen.

ik heb er een paar dagen over gedaan om te kunnen bepalen of de horloges echt liepen, de speedtimers van deze wereld hebben echt maar een paar minuten om te bepalen of het horloge loopt of niet, anders houden ze er helemaal niks meer aan over.

dus je bent daar helemaal aan het toeval overgeleverd, gedekt door het “u mag het terugsturen” garantie, die trouwens niet verkeerd is.
het kan een goede handel zijn voor degenen die niet bang zijn om te sleutelen.
maar bij speedtimer een horloge halen in de verwachting dat het zonder ge-emmer loopt is zeer optimistich.

Wat erg veel voorkomt zijn FrankenSeiko’s.

Dus samengesteld spul, foute kastdeksel, foute wijzers, uurwerken in verkeerde kasten, wijzerplaten op verkeerde uurwerken, enz.

Ik heb er toevallig een 6105-8110 voor een prikkie door kunnen kopen, maar het is meestal zo dat je iets koopt wat niet klopt.
Want ze verkopen het type wat op de kastdekstel staat, en die kloppen erg vaak niet.

Ik heb een beetje pech gehad maar ook een beetje mazzel want de defecte Bull die ik voor ca 110 euro incl. verzending heb gekocht is weer helemaal nieuw gemaakt door Richard voor ca. 140 incl. verzending.
Zegt trouwens ook wat over Richard (tu)

Volgende keer (mocht ik nog iets leuks zien daar) zal ik extra goed oppassen :wink:

mvg, Frans

Ik zit ook wel eens bij deze verkoper te grasduinen, maar ik ben er erg voorzichtig mee. Zit ook veel puin tussen.

tsja

ja robbie409 ik ben klaas vink ik lever die horloges is er niet een beetje overdreven wat die amerikaan schrijft ik weet wie dat is is jalours die koopt ook horloges en verkoopt ze in amerika maar als je dat schrijft noem dan ook je naam maar is goed als ze over je schrijven ik wou dat even zeggen vind alles wel een beetje overdreven groeten klaas vink

Hoi Klaas,

Caps Lock kun je uitzetten hoor :slight_smile:

Wel gaaf dat je op de Philippijnen woont (alhoewel, met die regen laatst).

Wat je schrijft is dat John Creek jaloers is, kan ik me iets bij voorstellen.

Groeten,
Rob

Hoi Klaas,

Ik kijk net op Ebay, daar biedt je een horloge aan (110489360145) met de aanduiding dat het een H601-8081 is.
Dat staat misschien op de deksel, maar een H601 uurwerk is er één met een analoge klok EN een LCD schermpje aan de onderkant. En niet met 3 subklokjes.

Dus ik blijf er toch maar bij dat je wat spullen in elkaar schroeft en dan wat op de deksel staat hanteert om een aanbieding te maken.

Dit is jammer.

Speedtimercollection is een fantastische verzameling aan onderdelen. Vaak betreft het behoorlijke opknappers maar als je op zoek bent naar een schakeltje of endlink voor een vintage seiko of citizen dan is dit je adres.
Ik lees veel negatieve reacties maar ik heb al meerdere keren een zeer positieve ervaring. Gisteren besteld vandaag al in huis!
What you see is what you get maar service is uitstekend :+1:

1 like