Speedy 3861 waardevast??

Behalve dat de speedy naar mijn mening een heel mooi horloge is… vraag ik me af of het ook zijn waarde zal behouden?

Ik zag vande week een speedy 3681 saffier voor ruim 1600 euro onder markt prijs"retail" aangeboden worden op het hf.( deze was wel direct weg bdw)

Wat verwachten jullie?

Ik denk dat een Speedy redelijk waardevast is alleen niet als je hem voor list koopt.

Degene die hier aangeboden werd was mijn inziens wel echt een koopje en eerder uitzondering dan regel, zo kijk ik er tegenaan…

Misschien ben ik wel een beetje bevoorrecht en niet helemaal onpartijdig :slight_smile:

7 likes

Check

Het valt mij op dat de laatste tijd veel speedy’s wordt aangeboden.
Maar het is hier altijd verschillend dan is de ene populair en dan de andere weer.
Net als aandelen je weet nooit welke gaat stijgen.

1 like

Mooi horloge de haselite versie…

Maar hoe voorkom je het kopen van list?

Zijn daar nog tips?

1 like

Dit zijn voornamelijk de vintage modelen die hier in worden meegenomen…

Ja het is de Hesalite versie….

Gewoon vragen :slight_smile::sweat_smile: wordt wel steeds moeilijker volgens mij bij de populaire modellen en merken zoals bv Omega, Tudor en natuurlijk Rolex (waar het echt niet mogelijk is).

1 like

Onder de horlogefanaten zwemt het in de speedy’s. Het is dat Omega elk jaar talloze procenten bovenop de prijs gooit. Daar kunnen ze ook niet eeuwig mee door gaan. Vintage is voor waardevastheid m.i. de beste gok.

1 like

Waardevast :see_no_evil:

Als je hem niet wilt verkopen merk je daar niks van.

Als je hem koopt van geld dat je ècht kunt missen maakt het sowieso niks uit.

Kortom……. geen enkel luxe horloge

1 like

Zoek je een nieuwe Speedmaster dan ?

Stomme vraag wellicht, maar wat wordt er bedoeld met list?

1 like

De prijs die je betaald bij een AD

1 like

Dankje :slight_smile:

1 like

Nee niet echt, heb er nu twee:

• 3861 haselite - 2021 gekocht bij gassan
  • 145.022 69st - 1969 tropical pre-moon.

Ik richt me interesses nu iets meer op rolex.
Ik zou wel een explorer willen of een sub.

Maar tegen list prijs maar dat opzich is al een opgave… dus wacht rustig af.

Ik ben vrij nieuw in de horloge wereld… en het is een obsessie aan het worden… steek er veel geld in maar wil natuurlijk wel dat het een beetje ze waarde behoud vandaar het topic.

Ok maar volgens mij mag een hobby ook wel wat geld kosten dus dat hoort er ook een beetje bij…

Soms kost het wat en soms win je wat. Als je voorlopig niks wel verliezen dan een Rolex voor list proberen te krijgen en heb je de komende tijd rust daarin…

1 like

Op horloges verlies je in 99,9 % v.d. gevallen geld.
Ja, ook op Rolex. Een DJ stijgt niet zoveel en service is ook niet voor niks.

Dus als je je druk maakt over waardeverlies heb ik maar 1 advies: koop een Swatch, dan verlies je hooguit enkele tientjes.

4 likes

Prima tip

6 likes