Speedy bezel, wat een verschil !

Bezeltje zit erop ook dank zij @koen.
Moeilijke bevalling, blij dat ie zit.

5 likes

Jaren geleden had ik tijdens het verhuizen een Speedmaster om. Bij het in de auto zetten van een doos stootte ik ergens tegenaan waardoor de bezel eraf vloog, welke ergens op straat belandde. Sta je wel even zuur te kijken :grin: Gelukkig drukte ik hem er ook weer vrij gemakkelijk op. Dit was in de goeie ouwe tijd toen je nog een Speedmaster Professional kocht voor <2000ā‚¬ met wat gebruikssporen en deze gewoon als toolwatch kon gebruiken :slight_smile:

1 like

Geluk gehad. Mijn vader had een '64 speedy en is begin jaren 70 tijdens een klus/sporten de DON bezel kwijt geraakt. Dat zag er vreemd uit en toen hij eens in Zwitserland was hebben ze er een B2 bezel op gezet. Helaas niet de DONā€¦
Ik denk er nog wel over om hem weer te vervangen, maar kom er maar eens aanā€¦en dan die prijzenā€¦

Gezien de historie van het horloge, dat deze van je van je vader was, zou ik het zo laten. Dit soort verhalen maakt het horloge tot een uniek iets. Die bezel hoort gewoon bij dat horloge.

2 likes

Dank, Het horloge is recent geserviced door Ed van Timefix, en samen waren we ook tot deze conclusie gekomen. Het is een mooi horloge, in goede staat en met een historie die helemaal bekend is. Vanaf 1975 ziet het horloge er al zo uit en is daardoor uniek. Je kan hem historisch helemaal correct maken maar dan is het niet je eigen horloge meer.