Speedy bezel, wat een verschil !

Wat een bezeltje doen kan, kostte me een rib maar een heel ander horloge nu.
Pers heb ik niet dus zit nog niet op zijn plaats.

16 likes

Ik vond de vorige bezel mooier staan… :see_no_evil::grimacing:

Deze ‘‘nieuwe’’ bezel staat hem natuurlijk ook prachtig! :heart_eyes::+1:

1 like

Zelfs de foto is er gelijk scherper van geworden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Stuk beter; veel draagplezier :+1:

7 likes

Nog 1,5° draaien voor je hem vastzet :wink:

Hahaha

1 like

Rolletje plakband, of iets in de juiste diameter. Plankje hout erop en erop gaan staan.

1 like

Als je die ouwe niet meer wilt… :grimacing:

Kom ik ‘m graag uit je prullenbak graaien

Die ga ik bewaren hoor, hoort tenslotte bij het horloge.
Wou niet dat die nog verder beschadigde.

2 likes

Véél mooier!!
Al dat patina gedoe :joy:!!

Ik ben hélemaal geen fan van afgetrapte horloges, maar een vintage speedy met zo veel ‘karakter’?! Daar zou ik niks aan veranderen. Ik zou er ook voor waken dat er bij een servicebeurt teveel aan het smoel wordt gesleuteld, dus geen re-lume enzo. Lekker zo laten, karakter. Soms is het best mooi. :wink:

:thinking: … gast! :joy:

1 like

Ik meen het. Band eraf, harde ondergrond en gaan.
Vaak ben je te bang.

1 like

Zeker. Ik zou toch eerst proberen hem met de handpalmen erop te klikken, plankje enzo lijkt me wél handig trouwens. Kun je meer kracht zetten. Maar er op gaan staan?! Oké. :innocent:

1 like

Ik ging ervan uit dat ie met de hand al had geprobeerd omdat ie aangaf geen pers te hebben :blush:

Zo’n pers is niet meer dan een veredeld stukje plastic waar je met een hefboom kracht op uitoefent. Als je dat niet ter beschikking hebt moet het maar op de MacGyver manier.

1 like

Handmatig lukt het idd niet, als die bezels voor het oprapen lagen was ik niet bang voor een plankjesmethode.
Maar jammer genoeg is een B2 bezel best prijzig.
Gelukkig hoort er geen DON op anders had ik geen ribben meer lol

1 like

Snap ik wel.
On topic: normaal gesproken zou ik de originele bezel laten zitten maar dit ziet er wel een heel stuk frisser uit. Zou de oude wel goed bewaren.


Zit niet veel plastic aan een goede pers hoor!
Groeten Jeroen

1 like

Ik ging er even vanuit dat alles van plastic is omdat ik zelf zo’n Ebay gevalletje heb :grin:

1 like

:grin: niet alles komt van E Bay af, kost ben ik bang ook iets meer​:sob:

1 like

Zo te zien gebruik je het ook regelmatig. Dan is goed gereedschap noodzaak.
Ik heb mijne aangeschaft voor eenmalig gebruik. Heb hem inmiddels al 2(!) keer gebruikt en dat ging prima maar ik begrijp de noodzaak van goed gereedschap maar al te goed.

1 like

Goed gereedschap is inderdaad belangrijk en ja gebruik het dagelijks😁

1 like