Speedy Mark II glas vervangen?

Goedemiddag HF,

Begin dit jaar heb ik mijn Speedy MKII verkocht, maar nu wil ik een andere kopen.

Dit was trouwens mijn vorige (omdat foto’s nu eenmaal leuk zijn):

http://s1292.photobucket.com/user/henkjan91/media/8A4D0340-7AFF-441C-A2C0-C6B3BAA6B62F_zpszndalsyg.jpg.html

Het horloge wat ik op het oog heb, heeft een nieuw glaasje nodig. Bij de mkII zit de tachymeter bezel vast aan het glas, dus is nogal een specifiek glaasje.

Weten jullie waar ik er een nieuw glaasje in zou kunnen laten zetten?
En voordat ik tot koop van de Omega overga, wat kost het?

Als er HF leden zijn die dit kunnen, ontvang ik graag een pb’tje!

Nieuw glas €74,60

2x pakking a €13,60

Totaal: €101,80 aan materiaal. En reken een uurtje werk voor het plaatsen.

Totaal zo rond de €175,-?

Oef, is meer dan ik had verwacht. Waar heb jij het laten doen?

Hub Hanneman in Kerkrade. Maar aangezien ik het heb laten doen tijdens een servicebeurt en het horloge al uit elkaar lag, heb ik alleen de onderdelen betaald. Dik gematst dus zeg maar :slight_smile: je zou er altijd een mailtje aan kunnen wagen voor een offerte. Hub levert vakwerk!

En aangezien het glas een paar maanden daarvoor vervangen was in opdracht van verkoper door een “beunhaas”, spreek ik dus uit ervaring dat niet elke horlogemaker goed werk aflevert. Zoals je zelf al zei, de tachyring is een folie aan de achterkant van het glas. De vorige “horlogemaker” heeft het glas vast gezet met kit waardoor de folie bij het verwijderen van het glas tbv de service helemaal los kwam. Daarom moest er na een paar maanden al weer een nieuw glas in. Goedkoop werd dus duurkoop…

Bedankt voor de toelichting, is hem uiteindelijk toch niet geworden.

Was een ebay veiling, prijs stond tot de laatste minuut op €680, ik dacht hem voor €700-750 wel kon kopen. Mooi niet. Toen ik ging bieden, werd er automatisch opgeboden tot €850. Een paar seconden lang was ik de hoogste bieder, tot een andere bieder handmatig ging bieden.

Uiteindelijk heeft de Speedmaster Mark II waarvan de chronograaf niet werkt, het glas vervangen moest worden en verder ook best ver heen was €930 opgebracht. Voor dat geld mag de koper hem hebben! De verkoper zal wel blij geweest zijn met mijn biedingen, de prijs is een stuk hoger geworden:D

Heb Ebay wel een beetje ontdekt, ik ga er meer proberen te kopen. Ik hoop een tiptop exemplaar tegen te komen, of eentje die gesiviced is in Bienne.

Ik heb mijn Speedy II uiteindelijk via Marktplaats in het noorden van Groningen gekocht. Op Ebay heb je veel aanbod maar ook veel gepruts, ik zou ook Uhrforum in de gaten houden, veel aanbod, lage verzendkosten vanuit Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland. Of Watchuseek, maar daar verkopen veel Amerikanen en dan zijn de verzendkosten erg hoog.

Omdat plaatjes leuk zijn dan:

jantje.vlaam Schreef:
-----------------------------------------------------. Of Watchuseek,

maar daar verkopen veel Amerikanen en dan zijn de
verzendkosten erg hoog.

En niet te verwaarlozen dat de douane er ook flink wat over heft. Ook op die (hoge) verzendkosten.

Precies, de Speedy waar ik op bood was in Ottowa, komt zo €100 bij.

Leuke foto!