Speedy Pro krassen - lang leve Polywatch

De Speedy Pro die ik van mijn vrouw heb gekregen, draag ik echt ontzettend graag.
Het is werkelijk een pracht horloge waar ik volop van geniet.
Maar afgelopen vrijdag stootte ik hem per ongeluk tegen de deurpost met flinke schaven/krassen als gevolg. Het was alsof er bij mij ook iets knapte…

Na wat research heb ik een tube Polywatch gekocht en zojuist gebruikt.
Wat een wondermiddel is dat zeg: het glas is weer als nieuw!!!

Mochten er mensen zijn die twijfelen… niet doen! De krassen vlogen weg als sneeuw voor de zon.
Hierbij het resultaat:

48 likes

Wat een opluchting moet dat achteraf geweest zijn.

1 like

Werkt ook perfect voor de MoonSwatch! :joy:

2 likes

Wat fijn!!

Kan je vertellen hoe je de polywarch hebt gebruikt? Ik ben nog niet helemaal gelukkig met het resultaat en heb mindere krassen dan jij…

foto tube aub. Begrijp dat er meerdere soorten zijn

Wat voor tape heb je gebruikt voor het beschermen van de bezel??

Gewoon schilderstape??

Een tube polywatch is gewoon een must bij een Speedmaster met plexiglas. Zou je er eigenlijk gratis bij moeten krijgen! :smile:

Ik probeer het zelf te beperken tot één keer per jaar. Wil ook mijn glaasje niet helemaal wegpoetsen.

1 like

Inderdaad, lang leve Polywatch! Zelfs de diepere krassen krijg je er zo uit! Wel wat geduld hebben en heel veel rondjes draaien :grin:

@Phyl Ik gebruik deze tube:

4 likes

Zeker.

1 like

Ik schrik ook altijd zo wanneer ik mijn horloge ergens tegenaan voel komen. Durf soms niet te kijken naar de schade. Fijn dat je de beschadiging weg hebt kunnen poetsen!

Mijn Earth zat ook onder de krassen op het plexiglas. Ff wat Polywatch d’r op, paar minuten met een microvezeldoek inwrijven en voilà; geen kras meer te vinden!

2 likes

Wow - al dat afplakken… :wink: …ik heb ook altijd een aantal tubes in huis. Maar ik plak niks af. Gewoon niet teveel per poetsbeurt gebruiken. Kudos dat je al die moeite wel neemt!

Draag vooral horloges met plexi (vaak vintage maar bijv. ook een Glycine Airman re-issue) dus ik weet wat me te doen staat als ik weer eens een deurpost tegenkom…

1 like

Tuurlijk. Is exact hetzelfde glaasje als voor de Speedmaster, waar los - met het Omega-logo er in geëtst - 100 euro voor wordt gevraagd.

1 like

dank u

Sorry Peter, dit geloof ik niet.

De MoonSwatch krast veeeel sneller en ook bij het uitpoetsen met Polywatch merk je verschil, je moet veel langer poetsen voor hetzelfde resultaat.

OK; qua maat in elk geval… …kan hoor, dat het zachter is.

@Rombi dat kan je wel zeggen ja, het waren niet zomaar krassen maar echt hele “schaafwonden”

@Polstijd ik weet niet of ik links mag delen, maar zoek in amazon NL op B00E3T237C voor de tube die ik heb gekocht

@sebazz ja, gewoon schilderstape. Dat gaat er ook makkelijk weer vanaf

@ Retep ik draag hem nu ook zeker veel geruster zonder bang te hoeven zijn voor krassen.
Tube gaat echt zeer lang mee want ik heb slechts een paar druppels gebruikt.

@PeterLC uh ik ken mezelf en zal me niet verbasen dat ik per ongeluk uitschiet. Het waren idd heeeeeel veel stukjes tape. Maar ach… zo vaak hoef ik dit (hopelijk) ook niet te doen.

Ter info: nu bij daglicht zie ik werkelijk geen krasje meer. Echt als nieuw :slight_smile:

2 likes

Je bent wel erg fanatiek met de schilderstape😅 intapen is niet nodig hoor. De bezels zijn hard genoeg om niet te krassen.

Verder is Polywatch echt top voor plexiglaasjes!

Het lijkt wel een Tell Sell reclame joh haha

1 like

Top spul inderdaad, gebruikt het eens in de zoveel tijd voor de Speedy en de Watchco 300 :ok_hand:t2: