Speedy verhaal 1978

Even een vintage verhaal over mijn ST145.014 (gekregen van mijn pa op m’n 16de verjaardag):

Het was eens 18 maart 1978…

Pa had wat geld over en ging zo’n astronauten klok kopen, niet met zwarte plaat maar met een racing dial (zo noemden ze dat toen), wij zeggen exotic dial:

M’n pa vond het 30 jaar geleden niet nodig om de box mee te nemen…
Gelukkig heeft Mark Martens me een tijd geleden geholpen aan een box waarin destijd (1978) deze klokken werden uitgeleverd.

Pa deed het horloge om en liep de zaak uit, gelukkig wel met de papieren in de zak…

Overigens kostte deze Mark II, in 1978 (na een beetje praten) 450,- guldens…

De Omega tag nam hij gelukkig ook mee :wink:

Hier de full set:

Van Ferrie Schweitzer een service deksel (met opgelegd seamaster logo) gekocht waardoor de authentieke deksel (met zeepaard gravure) gespaard blijft:

Ook het glas door Ferrie laten vervangen (bij hem krijg je de vervangen onderdelen altijd terug, normaal beleid i.p.v. het Omega protocol!)

En een blik op het kaliber 861, serviced door Schweitzer:

Bedankt voor het kijken,

Groet, Roel

Prachtig verhaal Roel, het horloge ziet er fantastisch uit. Ik zou willen dat mijn pa vroeger deze hobby had, in plaats van auto’s en film / foto apparatuur. Wel enorm gaaf dat je die box erbij hebt, daar ben ik ook nog naar opzoek.

Bij mij op mijn soccer timer zit ook zo’n logo met zeepaard. Ik ben al wel op zoek geweest naar een ander exemplaar om deze te beschermen. Misschien dat Ferrie nog wel een zichtbodem heeft die past.

Mooi zeg, en prachtige foto´s om het verhaal te completeren. Gelukkig dat je dit geschenk van je vader na al die tijd nog steeds hebt, en prima dat je het horloge niet verwaarloosd, maar juist extra welverdiende aandacht geeft.

Kun je zo weer doorgeven aan een volgende generatie krabongetjes…

Mooi hoor!(tu) En zeker met de bijbehorende historie. Wat slim ook, om de bodem op deze manier te beschermen. Had ik zelf nooit aan gedacht.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Mooi hoor!(tu) En zeker met de bijbehorende
historie. Wat slim ook, om de bodem op deze manier
te beschermen. Had ik zelf nooit aan gedacht.

Groeten,

Martin

Na +/- 28 jaar trouwe dienst kon je zien dat de gravure aan het vervagen was. In overleg met Ferrie deze keuze gemaakt, ondanks dat het volgens hem nog minstens 10 jaar (bij intensief gebruik) zou duren voor de gravure weg zou zijn.

Hou deze fraaie Speedy in ere, Roel! (tu)

Ik zie trouwens dat je vader destijds in Brunssum woonde. Daar ben ik ook geboren en getogen voordat ik een paar jaar geleden naar Twente verkaste. Die juwelier kan ik me ook nog herinneren. Bestaat die trouwens nog?

Die juwelier is er in 1978 mee opgehouden, vandaar de enorme korting op dit horloge.

Paul G. Schreef:

Hou deze fraaie Speedy in ere, Roel! (tu)

Ik zie trouwens dat je vader destijds in Brunssum
woonde. Daar ben ik ook geboren en getogen voordat
ik een paar jaar geleden naar Twente verkaste. Die
juwelier kan ik me ook nog herinneren. Bestaat die
trouwens nog?

Een fraai horloge! En bij Ferrie in goede handen geweest, net als mijn 145.024.

Leuk verhaal, leuk horloge, top!