Speedy: verschil in hoever pushpin in gaatje zit

Goedemiddag,

Ik ontdekte bij het bevestigen van de stalen band zojuist dat de linkerkant van de pushpin verder in het gaatje zit dan de rechterkant. Band zit verder solide. Kan dit kwaad of komt dat vaker voor?

1 like

Lukt niet om het pinnetje er verder in te duwen. Zie net dat het aan de andere kant van de bracelet exact hetzelfde zit…

Kan problemen opleveren doordat die kant makkelijk losschiet. Idd kijken voor vuil (voorzichtig met een naald/schuin afgesneden tandestoker?)
Is het kopje van de pushpin beschadigd?

1 like

Even de pushpin zonder bracelet erin gedaan en dan zit hij wel goed… even verder rommelen dus hier…

2 likes

Trekt de bracelet de pin op de 1 of andere manier een beetje krom/scheef? Speling in de pushpin?
Nieuwe exemplaren proberen?

2 likes

Vuil tussen endlinks en kast ?
Ik zou er zo niet op vertrouwen .
Horen deze pushpins bij de stalen band ?
Misschien moeten ze een fractie dunner zijn ?

2 likes

Zijn de originele zo goed als nieuwe pushpins… met bracelet zitten ze weer niet goed nu…

Ook vreemd dat het aan beide kanten van de bracelet identiek verkeerd zit.

Ik beweeg/ruk m’n banden altijd even behoorlijk op en neer als ik ze er net aan heb gezet.
Als het dan niet los komt, ga ik er vanuit dat dit tijdens het dragen ook niet zal gebeuren.
Is me gelukkig ook nog nooit gebeurt.

Dus als ie goed vast zit bij je, lijkt het me dat ie niet zomaar los zal komen.

5 likes

Dan maar even een nato met dit weer… Ik ga deze week toch langs bij verkooppunt voor andere aanschaf…

1 like

Als t een kermis klokje was geweest, tabee. Maar nu better safe then sorry voor die paar dubbeltjes.

1 like

Volledig eens. Net andere pins getest en los gaan ze er goed in. In bracelet ineens niet. Zit hem echt in bracelet…

Als ze bandpennen er los goed ingaan zou ik ze met een bandtool of schroevendraaier dieper induwen. Zou moeten lukken.

Anders riskeer je vroeg of laat jouw horloge te verliezen

1 like

STRAP: Spingbar 068st2208 20mm

BRACELET : Springbar 068ST2207 19MM

3 likes

Ok… Dat verklaart wel exact de mm die overblijft aan beide kanten…

Vreemde is alleen dat deze pins er vanuit de AD in zaten. Zal eens kijken of ik deze per ongeluk geswapt heb bij bandenwissels.

Let op

Monteer geen 068st2208 in met bracelet, krijg je bijna niet meer uit

2 likes

Thanks; top tip!!!
Wist dit trouwens ook niet; geluk dat ik springbars niet heb gewisseld! :roll_eyes:

1 like

Hier nog even het verschil tussen de pin voor in de bracelet (bovenste) en de pin die omega bijlevert voor bandjes/nato (twee onderste):

Ik heb wel de goede pin in de bracelet zitten in elk geval. Maar er blijft iets vreemd zitten. Maar even langs de dealert…

1 like