Speidel banden

Op veel horloges uit de jaren 60 en 70 kom je Speidel banden tegen. De flexibele metalen horlogebandjes die altijd passen maar niet ieders favoriet zijn. Met name de zwaar behaarden onder ons hebben er een haat/liefde verhouding mee.

Nu kwam ik onlangs een mooie Milanese band tegen op mijn pas verkregen Hamilton. Het lijkt een tijd correcte band, horloge is van 1969, maar niet de Hamilton signed band.

Op Mikrolisk wordt deze SP. gesigneerde band toegewezen aan Speidel. Dit ben ik eerder nog niet tegengekomen. Ben erg benieuwd of er op het forum andere voorbeelden zijn van deze SP. banden.

Oh ja, de band zit op dit horloge en het staat geweldig :star_struck:.

11 likes

Sorry, geen antwoord op je vraag, maar inderdaad…

:+1:

1 like

Hier ook eentje, mooie kwaliteit en passend op deze certina.

4 likes

Ziet er inderdaad goed uit :+1:.

1 like

Het is een prettige band, niet veel over te vinden, zo wist ik niet welk merk het om gaat dus weer een stukje wijzer👍

1 like

Prachtige combinatie, op Ebay USA kom je Speidel regelmatig tegen in de nostalgische hoek, bijv. ook bij manchetknopen. Ik bezit er niks van maar op de afbeeldingen ziet het er wel mooi afgewerkt uit. Vaak ook luxueus verpakt, alsof het om juwelen gaat.

1 like

Speidel USA en SP (Friedrich Speidel) Pforzheim zijn twee verschillende merken.
Zie hier het horloge merkenregister:

:slightly_smiling_face:

3 likes

Niet opgelet/uitgezocht, aangezien Hamilton Amerikaanse roots heeft ging ik onterecht uit van Speidel USA

3 likes

Sluit niet uit dat band gewoon vanuit Amerika kwam. Volgens mij was Speidel 1 organisatie met meerdere vestigingen. In ieder geval opgestart vanuit Pforzheim Duitsland.

Voor de liefhebbers hier het hele verhaal.

4 likes