Spelen met 145.00.'ers bij Steiner

Donderdag was ik even bij Steiner in Maastricht. Ze hadden net twee waanzinnig mooie 145.00.22 met witte (!) wijzerplaat binnen gekregen. Na een uur gezellig kletsen werd ik uitgenodigd om “een keer” met m’n Speedy’s langs te komen om samen te “spelen”…

Vrijdagmiddag daarom maar vrijgenomen van het werk. :slight_smile:

Hierbij enkele foto’s met dank aan Evert, die ook fotograaf had kunnen worden. :wink:

Onze eigen Speedmaster chronologie:

Een klaver van Stahl / staal:

Oranje wordt weer helemaal in tijdens zomer 2008:

Mannen (en dame) van Steiner, bedankt voor de gastvrijheid, het beschikbaar stellen van drie pracht Speedy’s en de leuke middag!!

Mooi zo bij elkaar!

Dat is weer eens wat anders die ‘die auw kloemele vaan os’ :slight_smile:

Mooi spul!!!

hans cp

Is die witte met oranje wijzers een mod of origineel zo ??
Leuke fotos trouwens…

Er is destijds veel gebeurd (inzake wisselende samenstellingen) bij Omega maar omdat beide (witte) horloge’s niet terug zijn te vinden in de literatuur (of internet) denk je al snel aan samengesteld.

Echter, beide wijzerplaten zijn een tikkeltje verkleurd en de wijzers hebben dit ook, kortom er is een duidelijke match waar te nemen.
Ik denk daarom dat beide horloge’s in deze samenstelling zijn geproduceerd en uitgegeven door Omega. Twee waanzinnig mooie authentieke Speedy’s!

Mooie serie foto’s van hele mooie horloges! Leuk speelgoed;)

Groeten, Tom V.

hier blijkt wel weer waar de echte speedy freaks wonen!!
mooie verzameling.

Groeten Arno.

Mooie foto’s! Dikke pret! (tu)

Stonden deze twee een poosje terug niet op Marktplaats als zijn de ‘‘prototypes’’?

Ik dacht hetzelfde

Ik hoop toch van niet…

Ik weet het zeker Hans, heb nog even de foto’s vergeleken.

Heb nog even email contact gehad met de verkoper op Marktplaats.
Wat me namelijk opviel was dat de horlogebanden orgineel van Omega waren, namelijk het 1171 type.
Ook de uiteinden waren correct genummerd.
Ik vermoed dat het hier om ‘‘samengestelde’’ Speedmasters gaat.
Niet in deze staat door Omega uitgebracht dus(na mijn beste weten)

voor de speedy-purist is het dan bijna een nepper??

Groet Arno.

Arno Schreef:

voor de speedy-purist is het dan bijna een
nepper??

Groet Arno.

Hmmm, ik zou dit zo niet zeggen. Nep (of bijna nep) zou dan niet origineel Omega insinueren. De witte Speedmasters zijn, zover ik het kan beoordelen, originele Omega’s.
Een purist zal niet authentiek afwijzen en daarover valt in dit geval (wat mij betreft) weinig te zeggen.
Ik heb in de gangbare literatuur gezocht en daar kom ik ze niet tegen maar dat wil (wat mij betreft) nog niets zeggen. De horloge’s liggen in de Stokstraat in de etalage, je kunt ze dus vrij bekijken. Ik heb geleerd dat je horloge’s het beste kunt beoordelen in reallife i.p.v. een foto / plaatje.

Ik heb overigens al eerder meegemaakt dat ervaren verzamelaars over een Omega van mij riepen dat het een Frankenwatch (samengesteld) was. En toen was daar het Omegamania boek…

In het Omegamania boek staat ook een SM300 die niet orgineel is.
Verder nog een paar redials en ander spul.

Heb trouwens net een mailtje naar Marco Richon (Omega) gestuurd met de foto’s als bijlage.
Zal hetzelfde mailtje ook nog even naar Jean-Michel sturen.

Ik houd jullie op de hoogte, maar ik heb zo mijn twijfels…

GJ Schreef:

In het Omegamania boek staat ook een SM300 die
niet orgineel is.
Verder nog een paar redials en ander spul.

Heb trouwens net een mailtje naar Marco Richon
(Omega) gestuurd met de foto’s als bijlage.
Zal hetzelfde mailtje ook nog even naar
Jean-Michel sturen.

Ik houd jullie op de hoogte, maar ik heb zo mijn
twijfels…

In een twee kilo wegend boek, over een merk dat enorm in beweging is geweest, staat inderdaad een (!) fout / fake exemplaar. Ik heb al slechtere boeken gelezen. :smiley:

Ik ben overigens zeer benieuwd naar die reactie. Begrijp me niet verkeerd, ik wil deze Speedy’s niet kost wat kost verdedigen maar ik heb geleerd dat bij Omega destijds heel veel gebeurd is.
Dat wij dit niet meteen herkennen en / of niet kunnen opzoeken betekent (wat mij betreft) niet automatisch dat het fake is.

Groet, Roel

Oh, maar ik wil deze thread ook zeker niet afkraken of zo.
In tegendeel zelfs, dit is wat forums als deze juist leuk maakt.
Foto’s, research en schokkende resultaten…:D:D:D

GJ Schreef:

Oh, maar ik wil deze thread ook zeker niet
afkraken of zo.
In tegendeel zelfs, dit is wat forums als deze
juist leuk maakt.
Foto’s, research en schokkende resultaten…:D:D:D

Dan zitten we helemaal op een lijn! Je gebruikt het woord research, dat spreekt me erg aan. Door je menig met feiten (foto’s / publicaties) te onderbouwen wordt het allemaal nog interessanter.
Emotie hebben we hier denkelijk allemaal. :wink:

Ik vind het, mits gematigd, leuk om te discussieren over onze hobby en / of passie. Het moet wel leuk blijven.

Idd, het moet leuk blijven.

Helemaal mee eens…:)-D

Maar is het nu zo dat Steiner die speedy’s gekocht heeft via marktplaats of waren dat toch weer andere ??