Spelen met licht

Vooral met de Oris om in de auto : mijn linkerhand staat meestal op 12:00 uur op het stuur ( of allebei op 18:35, maar dan zie ik een sluiting = niet interessant ).
Maar op 12:00 uur kijk ik dus hiernaar :

Een prachtig horloge.

Een paar cm kantelen :

Iets mooier.

En nogmaals een paar cm verder krijg je dit :

Alles komt ineens tevoorschijn :star_struck:

Dan pas zie je echt alles…dat prachtig geslepen glas vergroot de markers, het zilveren randje eromheen komt tevoorschijn, en ze lijken ineens een stuk hoger te liggen …zoom maar in op bijvoorbeeld de 9. En vergelijk dat nou maar eens met de bovenste foto.
Zo is het horloge dus echt op zijn mooist : onder die hoek, met dat licht. Vergroot de onderste maar eens…BOEM !
Komt dit bekend voor ? Laat maar zien dan :face_with_monocle:

15 likes

8 likes

Ja jij wel. Maar da’s logisch :sunglasses:
Maarrrrr…niet die markers :wink:

1 like

Prachtige klok, ik wilde hem ook kopen, maar had hem nog nooit in het echt gezien. Dus daar stond ik dan met mijn geld cash in de portemonnaie bij de juwelier in Nijmegen, maar toen ik hem in het echt zag en om de pols deed vond ik hem echt veel te klein voor mij en de band veel te smal… :disappointed_relieved: Ik had er nog wel 45 minuten voor gereden. Dat is het nadeel van brede polsen; horloges met bescheiden afmetingen en smalle banden staan dan echt niet mooi.

Maar ik blijf dit een mooie klok vinden qua wijzerplaat en glas.

gr. Traveler.

1 like

Ik hou er wel van als het glas op een foto opeens niet meer reflecteert, zeker als er wat diepte in een wijzerplaat zit. Kijk naar dit zwembad bijvoorbeeld, heerlijk:

alpha, omega, what’s different anyway

1 like

Zoiets?

Licht en plexi of bol blijft idd fascineren. :beers:

6 likes

Maar toch verandert de look niet echt…bij de Oris zie je ze ook echt op lichten onder een bepaalde hoek. Ze liggen ook een stuk hoger natuurlijk. En dat randje hè. …:smirk:
image

4 likes

Dit was me ook eens opgevallen bij een Explorer 2, zelfs met zwart omrandde indices. Even inzoomen op de foto’s. :grinning::+1:

4 likes

Ja die 65 kan dat als de beste, jij hebt hem al gepost dus ik koes wat anders.

De Hamilton. De cijfers zijn zo geslepen dat ze echt continu het licht anders pakken en het horloge een ander uiterlijk geven. Prachtig.

Ow ja en de seagull , prachtig hoe de cijfers en de wijzers met hey licht spelen.

Jeetje , kan zo over elk horloge wel wat fotos hier kwijt… ik hou erg van horloges die met ander lichtinval nieuwe details prijsgeven… je blijft erna kijken dan…

7 likes

Deze is, eh, dynamisch te noemen:

14 likes

Daarom hou ik van horloges met diepte in de wijzerplaat. Uurmarkering en logo die bovenop de plaat liggen en een date venster met een randje. De wijzers van die GS zijn echt prachtig trouwens!

1 like

Wat heeft die GS een prachtige plaat :heart_eyes:

1 like

Kijk, dit bedoel ik :ok_hand:t4:

Staan natuurlijk weer op een ander apparaat maar zoiets heb ik hier

4 likes

Sub met kunstlicht :+1:

3 likes

10 likes

Dit zijn ook bijna 3 verschillende horloges. Het contrast tussen foto 1 en 3 : :+1:t4:

1 like

Ja, heerlijk hè? Toch @ErikST? :wink:

1 like

Deze, inmiddels ex, kon er ook wat van.

2 likes

2 likes