Normaal ben ik altijd heel alert op kleine onvolmaaktheden, maar deze valt mij nu pas op.
Zoals in de tweede foto te zien is, zit de eindschakel niet zo strak vast aan de onderzijde, aan de bovenzijde wel.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Normaal ben ik altijd heel alert op kleine onvolmaaktheden, maar deze valt mij nu pas op.
Zoals in de tweede foto te zien is, zit de eindschakel niet zo strak vast aan de onderzijde, aan de bovenzijde wel.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Denk dat je pushpin niet goed erin zit? Als dat zo is moet je even met een pushpintool drukken tot je pushpin erin ‘klikt’. Lastig uit te leggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dat was ik vergeten te vermelden, de springbar zit goed op zijn plek.
Ik kan mij 3 mogelijke oorzaken bedenken:
De speling zat er al toen ik hem kocht, maar was niet opgevallen omdat de stalen band nog te groot was en ik er een NATO bandje op had.
De juwelier of ikzelf heb/heeft een verkeerde springbar teruggeplaatst
De juwelier of ikzelf heb/heeft de eindschakel vervormd
Optie 2 is makkelijk te controleren. Even loshalen en bekijken. Ben benieuwd hoe je dit op gaat lossen.
Waarschijnlijk een te dunne springbar.
Een iets dikkere inzetten.
Beide bars zijn even dik. Ik heb nu geprobeerd om de schakels om te draaien, hopende dat dat het zou oplossen, maar dat mocht ook niet baten.
Ik heb ook de hoogte van de eindschakels gemeten en ook die was identiek. Is er iets wat ik over het hoofd kan zien?
Ik zie nu dat het holle endlinks zijn of vergis ik mij.
Dan is het een kwestie van een beetje bijbuigen.
Kan de endlink los van de band?
Dan kan je proberen om de endlink die nu op ‘twaalf uur’ zit te wisselen met die op ‘zes uur’. Het kan zomaar dat ze dan ineens goed zitten.
Edit: nevermind, dit heb je al geprobeerd lees ik
Dat klopt inderdaad! Dan ga ik dat eens proberen en kijken waar het schip strandt.
Toch bedankt voor de moeite
Doe het wel heel voorzichtig en stukje bij beetje.
Zo’n eindlink is snel uit z’n verband, gebruik ook
een stukje textiel tussen tang en endlink.
Succes!