Speurtocht naar vintage Grand Seiko. Waarop te letten?

Hallo! Net nieuw hier op het forum en ik val maar gelijk met de deur in huis, dan ga ik later vandaag even verder spitten hier op de site… Ik loop al een tijdje met plannen voor een vintage Grand Seiko in mijn hoofd. Of misschien een King Seiko… Maar aangezien ik nog niet eerder een vintage gekocht heb, ben ik wat huiverig ten aanzien van zaken als authenticiteit, correcte werking van het caliber en staat van het horloge. Bovendien wil ik straks niet met een horloge lopen die bestaat uit samengeraapte onderdelen…

Hebben jullie tips met betrekking tot zaken waar ik op moet letten? Met welke prijzen moet ik rekening houden? Heeft iemand er toevallig eentje te koop :wink:, heeft iemand een tip waar ik eens zou kunnen kijken… Ik heb niet zo heel veel fiducie in EBay en op Chrono24 heb ik al verschillende malen gekeken. Ben dus vooral op zoek naar nieuwe inzichten en toevalstreffers…

Benieuwd naar jullie feedback!

Heb een mooie dag verder!
Marcellus

1 like

Van 600 tot 20.000 ofzo? Net wat je wil :wink:

Als je een model ziet googlen, plaatjes vergelijken en hier op het forum vragen. Altijd beter om dat vooraf te doen dan achteraf.

1 like

Welkom op ons Forum en veel succes met je zoektocht.

1 like

Je kunt je hier een beetje inlezen / kijken:

2 likes

Aha, super… Dat helpt me al een stukje verder! Thanks! :slight_smile:

Heb je al een model op t oog? Ik zou zelf in Japan gaan shoppen op yahoo auctions.

1 like

Goed idee, ik ga daar eens wat rondsnuffelen!

Kijk ook eens bij vintageseiko.nl

1 like

Hier zeer goeie ervaringen met Ikigai in het Brusselse.
Heeft (denk ik) ook meer in stock dan de website doet geloven…

Ikigai

1 like

Goeie tip! Heb eens gekeken en ik ga ze zeker in de gaten houden. Dank je wel! :slight_smile: