Speurtocht nieuw horloge speciale gelegenheid

Allereerst, die omega vind ik altijd zo’n onding! Super lelijk dat ding op 10 uur!

Maar gezien je een speedmaster en een duik horloge hebt, zou ik sowieso voor een ietwat netter horloge gaan. Nu is de snowflake ook nog eens een extreem mooi horloge. Al met al zou dit een makkelijke keuze moeten zijn (als je 3 lekker verschillende horloges zou willen :slight_smile:)

1 like

Wat ook supper is op de geboorte dag van je kind het horloge koopen bij de ad :wink:

Het zou voor mij tussen de Zenith El Primero en de Snowflake gaan. Aan die laatste beleef ik erg veel plezier sinds bijna een jaar. Saai? Zekers niet! De perfect spiegelende indices en de vlijmscherpe wijzers blijven boeien! En de glijdende secondewijze maakt het af.

De El Primero staat op mijn shortlist, die komt er nog wel eens. Een blauwe Omega Globemaster is misschien ook nog wel een optie.

3 likes

Blijft een plaatje… perfectie, geen ander woord voor. Van afwerking tot uurwerk.

1 like

Haha ik kan een hoop flikken maar dat krijg ik bij de vrouw niet voor elkaar :joy::joy:

Precies, heel bijzonder. Erg lastig in een foto te vangen. Succes met kiezen!

Hahahahahaha dag daarna de dealer lief aankijken😉 als die de datum wil veranderen


Seamaster midsize. Dan kan je hem doorgeven als hij 18 wordt. :wink:

4 likes

Van je rijtje de Omega, no-brainer.

3 likes

Beste Rick, ik heb exact hetzelfde gedaan dit jaar. Mijn zoon is geboren en heb een MIDO voor hem gekocht. Ik wil hem geven als hij rond de 16 a 18 wordt en tegen de tijd dat hij dit is zijn Rolexen 20k waard. Ik durf hem er niet mee de stad in te laten gaan. Ook moest het een stevig en robust horloge zijn die tegen een stootje kan en niet te veel gepolijste kanten hebben. Tevens uit zijn geboortejaar. Ik weet nog hoe wild ik was destijds. Een beetje tijdloos en leuk voor mij om zo nu en dan te dragen. Ik denk dat een omega een prima optie is maar mss iets met rubberen band? Succes met de zoektocht👍🏼

4 likes

Goed punt inderdaad, niet verstandig om iemand met een 18 jaar oude Rolex rond te laten lopen. Die waarde gaat alleen maar omhoog, los van dat kan (of eerder wil) ik dat er ook niet voor uitgeven.

Ik zie wat mooie opties voorbij komen hier, maar de Seamaster komt elke keer weer terug merk ik. Ook op rubber te krijgen overigens.

Maar ga mij de mooie/waarschijnlijk saaie decembermaand lekker oriënteren!

Leuke Mido trouwens, denk dat die ook erg gaaf oud gaat worden.

Daar sluit ik mij bij aan.

Dank je wel!

Ik vind deze misschien ook een optie:

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SPB143J1

Kopen in 2021 (geboorte jaar)
Goed en goedkoop te service
Optie rubber
Goed merk
Niet te opzichtig maar net wel een luxe klok
Zelf goed te dragen in de tussentijd…

Succes en neem ons mee op je reis! Haha

Ben ik helemaal met je eens :wink:

1 like

Haha :joy: goed bezig… draadje sluiten! :innocent:

1 like

De buitenbeentjes
Nieuw: de chronomaster

Gebruikt: (L. U.) Chopard


Of breitling

Of toch een iwc

De keuze is reuze, zo leuk dat zoeken :partying_face:

2 likes

Haha klopt helemaal, zoeken is ook leuk inderdaad.

1 like

Uit jouw eigen keuzes

  • Grand Seiko, gewoon al voor de spring drive.

Alternatieven gebaseerd op je eerste eigen keuze

  • Tudor BB58 Zwart
  • Tudor Pelagos Zwart

Compleet ander alternatief, al een dress watch overwogen? Meer voor die speciale gelegenheden, zal je dus ook minder dragen en zal dus langer mooi zijn, de juiste keuze is ook tijdloos.

Heeeeel veel opties… maar bijvoorbeeld een B&M Clifton Baumatic in een kleurtje naar keuze.

De seamaster valt nog wel eens rond de 4000 te vinden bij de grijze handelaar. Althans de laatste keer dat ik keek toch.

Tudor met die snowflakes … als ze dat zouden laten vallen, had ik al lang een BB58.

Ik zou deze ook wel kiezen uit je lijst. Niet met 100% volle goesting, maar het is wel een knap horloge. Met veel geluk vind je misschien zelfs een nieuwe Planet Ocean.

Weet niet of het wat is, maar je kan een base Panerai nog wel scoren voor die prijs. Zelf ben ik fan van de radiomir, maar dat kies je natuurlijk zelf. De mijne is geen nieuw model, al was die echt onberispelijk net toen ik hem van @charlesb52 mocht ontvangen. Intussen is hij zoals al mijn horloges al wel een paar keer in contact gekomen met muren, takken en kasten :see_no_evil:

Heb je nog het voordeel dat je in een bandencultus belandt. Kan je meteen een tweede horlogehobby erbij kopen! Hier op eigen werk, maar er zijn ook wel professionals.

1 like


BB58 blue!
(Future) classic!
Nu weer goed verkrijgbaar.

2 likes