Speurtocht nieuw horloge speciale gelegenheid

Komend jaar word ik 35 (maart) en wordt ons zoontje geboren (april) voor die gelegenheden wil ik mijzelf graag een mooi horloge cadeau doen die ik op latere leeftijd ook kan doorgeven aan mijn zoon. Alleen wil ik graag mijn horizon verbreden en wat op latere leeftijd ook nog mooi en redelijk tijdloos is.

Nu zullen er ongetwijfeld veel Rolex gaan roepen maar dat is niet helemaal mijn ding, daarnaast wil ik ongeveer een budget aanhouden van 3,5 á 4k. Er zit wel heel iets rek in als het echt mooi is.

Om een beetje indicatie te geven waar ik nu naar kijk:

Tudor Black Bay:

Omega Seamaster 300:

Grand Seiko “snowflake”:

Nu zijn die laatste twee nieuw boven budget maar een mooie 2e hands is ook geen probleem.

Voorkeur voor stalen band en niet groter dan 42mm (denk dat dit zelfs iets aan de grote kant is, dus twijfel over de Seamaster)

Ik heb al een Speedmaster (day-date) en Seiko Spb149, ook nog een Oris TT1 maar die heb ik net in het blauw gezet.

Ben benieuwd waar de wijze heren van het forum (misschien links of rechts een verdwaalde dame) mij mee kunnen verrassen.

7 likes

Ik vind de seamaster het mooist maar als je iets bijzonders wil is de GS misschien een betere keus.

1 like

De Omega Seamaster 300 zou ik warm aanbevelen!

3 likes

Speedmaster!

4 likes

Dank je :wink:

De Snowflake steekt wat mij betreft met kop en schouders boven de twee andere alternatieven uit. Exclusieve techniek, feilloze afwerking, en dan die wijzerplaat…

De Omega en de Tudor zijn ongetwijfeld goede horloges, maar eigenlijk ook een beetje dertien in een dozijn.

5 likes

Heb ik al :wink:

Ah ja, maar ik bedoel een Professional natuurlijk.

2 likes

Die kan inderdaad ook wel op het lijstje, dan zou de huidige plaats moeten maken.

2 likes

Misschien zoeken naar een niet zo standaard merk. Bv Hanhart. Hij is immers ook bijzonder. Omega, maar ook Tudor, zo standaard eigenlijk.

1 like

Omega aqua terra of tudor prince date day
Zijn stijlvol en tijdloos

1 like

Misschien de Zenith El Primero een optie ? Is wel te krijgen voor rond de 4,5k en weer net even wat anders.

6 likes

Met je eens, misschien iets te safe. Vandaar ook dit topic, ik wil mijn horizon verbreden.

1 like

Ga eens kijken! Nooit echt in verdiept, zover ik ze gezien heb is het vaak op leer. Maar ga eens op speurtocht, ik heb nog even :wink:

Word ook op stalen band geleverd maar je kunt met dit horloge echt alle kanten op kwa bandjes.
Hier wat plaatjes om je nog wat meer te laten twijfelen haha :joy:

9 likes

Zo zeg dat… die kan veel hebben, mooi!

1 like

Leuk dat je zo vooruit denkt ! Ik ben een Seiko Verzamelaar dus mijn keuze zou iets bevooroordeeld zijn. Maar ik zou gaan voor iets waar je van weet dat het over X jaar nog steeds word gewaardeerd. En misschien iets dat financieel ook omhoog gaat, al is dat moeilijk te voorspellen.

Ik ben geen Seiko verzamelaar (al heb ik er welgeteld twee :joy:) maar wel fan van Seiko. Vandaar ook de GS in de lijst.

Restwaarde is altijd leuk als het omhoog gaat, dat betekend dat het over het algemeen dat het een gewaardeerd horloge is maar is geen probleem als het niet zo is, daar doe ik het niet voor.

1 like

De Omega, bij ver de mooiste van de drie, iconisch merk en model en daarmee een nalatenschap waar de volgende generatie iets aan heeft. Die draag je zelf met plezier, maar over tig jaar kun je er ook mee aankomen (schat ik in). Tudor zegt me niets. En die Seiko is het meest saaie horloge ever, maar dat kun je natuurlijk ook interpreteren als tijdloos.

Zoek je breder, dan is bovenstaande Zenith een beauty. Mont Blanc heeft ook hele fraaie modellen, vermoedelijk jong gebruikt te krijgen met een flinke kop eraf.

Mijn alternatief: Een voor jouw budget relatief betaalbare en bijzonder stijlvolle beauty is de Oris Big Crown. Dat lijkt mij persoonlijk een mooier nalatenschap dan een duiker/toolwatch.

Ik verwijs even naar @RobG (hopelijk heb je geen bezwaar Rob!)

3 likes

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, Mont Blanc lijkt mij iets te klassiek. Ik neig ook een beetje naar de Seamaster, al blijven de andere ook erg gaaf. Ook de Zenith ben ik een beetje naar aan het kijken. Die heeft ook wel wat! Ik laat het allemaal bezinken en 2021 de knoop doorhakken, lijstje zover:

Tudor Black Bay

Omega Seamaster 300

Grand Seiko (snowflake)

Speedmaster Professional

Zenith El Primero

Oris (nog in onderzoek :sweat_smile:)

1 like

Ik zou vol voor de snowflake gaan