NA: Eén (of twee) met een verhaal.

Oké, nog niet eerder een NA geschreven maar here goes. Al wel wat doorloop gehad aan nieuwe / tweedehands horloges maar nooit gedacht dat het de moeite waard was om een NA te schrijven. Maar deze is anders, specialer, en dat is ook leuk om te delen.

Het begon allemaal in 2020 toen het idee ontstond om voor mijn 35ste verjaardag in maart 2021 en de geboorte van mijn zoon in april 2021 een mooi horloge te zoeken die ook op latere leeftijd doorgegeven kan worden. Ik heb in november een topic gestart waar leuke reacties op kwamen!

De shortlist was leuk gevuld:

Seamaster 300m
Black Bay 58
GS Snowflake
GS SBGN019 of SBGN005
Black Bay Chrono

Het idee was wel dat het een horloge moest worden uit 2021 natuurlijk dus dat was een vereiste en de zoektocht kon beginnen!

De Seamaster stond (en staat nog steeds) heel hoog op mijn verlanglijstje maar vond hem vrij groot met 42mm (beetje haat liefde verhouding)

In de zomer begon ik veel filmpjes te kijken en te lezen over de bovenstaande horloges en merkte dat de SGBN005 mij erg aantrok vanwege de GMT functie, nette prijs, mooi formaat, GS afwerking. Quartz zag ik als een pré als ik hem ooit door zou geven en hij er geen omkijken naar zou hebben. Zelfde met de GMT functie dat de thuis tijd altijd bij zich heeft als hij de wereld gaat ontdekken (misschien een beetje te idyllisch voorgesteld allemaal maar goed)

Snowflake vond ik te netjes, BB58 erg mooi maar deed het niet helemaal voor mij, BB Chrono ook erg gaaf maar aan de prijs en de Seamaster die komt er wel een keer… Dus de GS GMT moest het worden!

In september stonden er twee te koop op het forum maar één uit 2021 van @amusicar. Snel een berichtje gedaan en waren er snel uit, afgesproken en ik was helemaal in mijn nopjes :blush: Prachtig horloge, eerste GS en was onder de indruk.

Toen kwam deze opeens voorbij, Tudor Prince met de exacte geboorte datum hoe vet! Maar niet helemaal mijn smaak maar wel heel verleidelijk :wink: maar heb het kunnen weerstaan.

https://www.horlogeforum.nl/t/tudor-prince-date-day-te-koop/359744

Maar toen…afgelopen weekend… zoals vele hier waarschijnlijk dagelijks HF bezoeken voor lezen en beetje snuffelen. Daar kwam een grail voorbij waar ik erg veel over heb gelezen en gezien maar kon het mijzelf niet verantwoorden om list te betalen voor dit horloge, buiten alle proporties naar mijn mening maar gaaf was hij zeker! Toen die uitkwam heb ik het kleine broertje van de Seiko 55th anniversary edition gekocht de SPB149, super blij mij en altijd met veel plezier gedragen! Wat een tof ding!

Maar de grail de SLA037 was ik destijds eigenlijk al een beetje vergeten vanwege de prijs, maar daar was hij dus opeens, @tach bood hem te koop aan voor een nette prijs en stond open voor een ruil met de SPB149, kort getwijfeld maar dacht f*ck it! Ik ben een man met een banksaldo, nondeju! (# Ronald Goedemondt)
Ook nog uit 2021, mooier kon niet. We kwamen snel tot een deal en voila deze prachtige duiker van Seiko. Super speciaal om deze ooit door te mogen geven!

Eigenlijk vond ik het te gek om naast de GS deze Seiko nog aan te schaffen in een maand tijd maar kan de GS ook nog niet weg doen… dan maar een paar weken droog brood vreten het is niet anders :wink:

Al met al superblij met mijn dubbele NA en mijn honger is voorlopig gestild…

68 likes

Poah lekker!

1 like

Dat maakt het ook zo leuk als je persoonlijk verhaal hebt bij een horloge! Veel plezier ermee :+1:

1 like

Dat zijn twee beste horloges. En, als je ze allebei houdt kun je je zoon tegen die tijd ook nog met droge ogen laten kiezen. :+1: Mocht er een tweede zoon uit rollen, dan ben je ook al voorzien, al lijkt het er sterk op dat je het soort man bent wat z’n banksaldo gaat verkleinen wanneer dat gebeurt, nondeju.

Bonuspunten voor Goedemondt, meneertje koekepeertje. :rofl:

Veel plezier er mee, en dat je zoon maar in goede gezondheid 18 moge worden.

2 likes

Dank je wel! Er staat verder geen nageslacht meer op de planning :sweat_smile: een dochter en nu dan een zoon is het wel mooi geweest…

Dochter beloofd, als ze klok kan kijken dat ze een horloge krijgt…

Haha meneertje koekenpeertje… het blijft een van de beste cabaretiers van NL.

1 like

Ah, jij hebt die sla037 gekocht, gefeliciteerd. Ik heb zelf ook een sla033, dus ik kan me het voorstellen. Het is wel een heel ander horloge dan de Grand Seiko, maar gefeliciteerd met beide!

1 like

Leuk verhaal, nog mooiere horloges! Vooral die sla037! :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig verhaal, leuk dat hij bij een echte SLA fsn terechtgekomen is. Veel draagplezier👍

1 like

Gefeliciteerd met beide aanwinsten en naar mijn mening de GS GMT de mooiste GS spreek uit ervaring :wink:

1 like

Leuke toedracht bij je aanschaf. Het zijn twee hele mooie horloges. Gaan jullie hopelijk van genieten. Veel plezier ermee.

Mooi verhaal en herkenbaar!
Nou ja, herkenbaar. Bijna :joy:
Ik heb de SLA043 gekregen voor de geboorte van de 2de. Wat een horloge hè :heart_eyes:

Veel plezier er mee! En met de baby. De GS doet mij niks :joy:

3 likes

Super tof! Geniet van al het moois! :grinning_face_with_smiling_eyes: :+1:

1 like

Schitterend duo :star_struck:

1 like

Kijk de passie spat ervan af, ik lees een echte verzamelaar met een prachtig verhaal!

Voor dit soort berichten en de mooie spullen die erbij horen lees ik nou het forum. Maast alle kennisweetjes natuurlijk…

Goed verhaal hoor! Leuk mooie horloges.
Geniet van je gezin en je aanwinsten.

1 like

Dank je wel! Die captain willard is ook er gaaf!

Daarom kan ik de GS niet weg doen, zijn zulke verschillende horloges… allebei tof op hun eigen manier.

1 like

Thanks, jij ook bedankt hè :blush: gaat helemaal goed komen!

Leuke aanwinsten, alle drie. Maar waarom heeft die kleine nu een trappelzak van @wilfox aan? :wink: Of is het van @Timo9?

3 likes

Ja hè, als sinds maart 2020 verliefd op geweest. Nooit verwacht er één in bezit te hebben. Wat een gaaf cadeau bij de geboorte zeg! Mooi!

1 like

Haha ik moest ff kijken… :sweat_smile: dacht dat ding komt gewoon van de Hema toch? Maar toen zag ik de avatar :joy:

1 like

Zeker! Vond de SLA017 altijd al heel mooi. Speciaal een keer met @denvro en @flowert afgesproken om ze te zien. Nu dus de blauwe. Die van jou is nóg net ff specialer. Mooi hoor!

2 likes