NA: Speedmaster Professional 🚀

Na de NA’s van vorig jaar dacht ik wel even rust te hebben… niet dus… ik draag ze beide met veel plezier maar het begon toch weer te jeuken, en zoals mijn opa altijd zei “als ie juk hebt, moj krabben”

Al tijdens de vorige vorige NA spookte de Seamaster 300m great white door mijn hoofd en ben ik ook druk naar op zoek geweest.

Voor de liefhebbers:

Even een paar jaar terug, na altijd interesse te hebben gehad voor horloges mijn eerste “echte” horloge de Omega Speedmaster Day-Date 3520.50 gekocht compleet onwetend en zonder kennis en research deze via marktplaats gekocht met een beetje geluk wel te verstaan. Ik wilde graag een Speedmaster maar een handopwinder zag ik (nog) niet zitten, de reduced klonk mij ook heel interessant maar kwam bij toeval deze tegen. Nette prijs maar destijds veel geld voor mij om uit te geven (wat ook zeker meespeelde in de keuze) aan een horloge maar altijd met plezier gedragen!

Naast de Seamaster had ik nog een optie in mijn hoofd en dat was de Speedmaster inruilen voor een professional, naast elkaar zag ik niet gebeuren maar mijn eerste echte horloge inruilen vond ik ook nog wel een dingetje, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt en hem in de verkoop gezet. Mijn gedachte was als ik de day-date verkoop/inruil en een tweedehands speedmaster terugkoop blijft er nog ruimte om ergens dit jaar ook een Seamaster te kopen. Maar dan ga je je verder verdiepen in de Speedmaster (bomen, bos je kent het wel)

Uiteindelijk de keuze terug gebracht naar de vorige generatie sapphire of hesalite en hier een hulptopic voor geopend:

Na het topic en veel lezen en kijken (YouTube) moest het de originele hesalite worden. Ik heb hier ook nog weer een paar nette aanbiedingen gehad maar de nieuwe met de nieuwe bracelet, uurwerk, kleinere formaat begon ook steeds meer te kriebelen. Na een goede tip van @Otis (waarvoor dank) mijn budget opgeschroefd en de knoop doorgehakt voor een nieuwe.

De Seamaster zal weer moeten wachten maar die komt er (ooit) nog wel een keer.

Korte review (van een paar uur dragen wel te verstaan) De bracelet is super, draagt super comfortabel en de taper die hij heeft maakt het af. Het formaat is ook super, hij draagt als een 40mm en naast mijn Seiko van 40mm kan je ook zien dat niet veel groter is qua lug-to-lug;

Dikte is ook mooi, enige waar ik wat minder over te spreken ben (of aan moet wennen) is het opwinden. Ik vind het vrij zwaar gaan en omdat de kroon goed verzonken zit ook wat lastig. Als ik dit vergelijk met de Seiko die superlicht en eenvoudig opwind is dit het enige minpunt die ik heb kunnen vinden.

Maar al met al superblij en een paar foto’s in de avonduurtjes van mij nieuwe NA:

86 likes

Gefeliciteerd!

2 likes

gefeliciteerd met je nieuwe aankoop Rick! echt een supermooi horloge is het.
ps: dat opwinden wen je vanzelf aan en uiteindelijk ga je het waarderen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Hele toffe aanwinst! Leuk dat je zo binnen het model bent gegroeid

3 likes

Hele gave aanwinst hoor. Geniet er van :+1:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met jouw Speedmaster Professional, “Fly Me To The Moon”!

1 like

Gefeliciteerd. Is en blijft een heel mooi horloge. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd mooie horloge.

2 likes

Mooie Speedy, veel draagplezier toegewenst met de NA. :+1:

2 likes

Mooi man. Veel plezier ermee.

2 likes

Mooi horloge :ok_hand: Dat zal wel moeilijk uit te leggen zijn aan leken dat je binnen een en hetzelfde model nog kunt groeien in je verzameling

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst! :ok_hand:

1 like

Super tof horloge, enjoy! :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Heel veel draag plezier gewenst🙂

Zal binnenkort mijn review ook online knallen😎

1 like

Staat je goed!

1 like

Lekker hoor! Gefeliciteerd.

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Het heeft ook zeker wel z’n charme, komt vast goed :wink:

Mooi met die nieuwe bracelet :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like