Laat ik voorop stellen dat dit geen verkapt verkooptopic is en of hij in de juiste categorie zit maar correct me if I am wrong.
Ik wil graag mijn Speedmaster 3520.50 inruilen voor een Pro, ben er nog niet helemaal uit welke en of ik eerst moet verkopen en dan kopen of inruilen.
Ik heb nu twee aanbiedingen gehad om te ruilen en zeker omdat er zoveel keuze is wil graag jullie advies/mening.
Beide Speedmasters die ik aangeboden heb gekregen zijn van 2017 (één een beetje twijfelachtig kan ook 2016 zijn)
De ene is een full-set: 311.30.42.30.01.005, deze heeft een gesloten achterkant en plexi. Hier zal ik 3k bij moeten leggen wat de waarde van mijn 3520.50 rond de 2k legt (had hem zelf iets hoger ingeschat maar daar is de rek eruit)
De andere is vermoedelijk: 311.33.42.30.01.002 hier zit verder niks bij, Watch only. Deze is saffier en sandwich wat natuurlijk de het prachtige uurwerk zichtbaar maakt. Hier zal ik 2850 bij moeten leggen met weer 2k voor mijn 3520.50.
Wat raden jullie aan? Eerst verkopen om te kijken of je er meer dan 2k uit krijgt of inruilen tegen één van deze twee. Sandwich trekt mij iets meer maar full-set is ook nog erg gaaf/mint-condition. Of helemaal wat anders? Budget 5k max (inclusief inruil)
Persoonlijk zou ik een full set willen van een horloge van 5 jaar (en jonger). Misschien eerst verkopen en dan naar een full set kijken die je echt wilt hebben.
Ik zou van beide speedies niet heel warm worden. De ene met het lelijke saffier met de witte rand. En de ander zonder bracelet, box en papers (als ik het vanaf het serienummer zie?). Misschien moet je iets meer betalen maar ik zou voor het nieuwe model gaan.
Ik zou eerst je eigen speedmaster verkopen, dan weet je precies wat je budget is. Daarna lekker shoppen voor een full set saphire sandwich. Moet kunnen voor rond de 5000/5500. Of nog ff doorsparen voor de nieuwe… is grijs zo nu en dan al wel te krijgen met de kop er af! Succes!!
Degene die met het ruilvoorstel kwamen, beide afzonderlijk van elkaar. Op C24 gaat hij voor meer, maar dat zegt ook niet alles. Zelf schat ik hem richting de 2,5k gebaseerd op gemiddelde prijzen die ik tegen kom.
De witte rand is op de (oude) saffieren speedies niet echt mooi. Ik vind de speedmaster ook een pure toolwatch dus een kijk deksel hoeft niet en doet af aan de “toolheid” er van. Scheelt ook nog qua prijs om voor een dichte achterkant te gaan
Ik denk dat als je je speedmaster verkoopt voor 2.5k ipv inruilt je de nieuwe versie met stalen band voor slechts iets meer dan 3k bijbetaling kan vinden. Dat zou mijn sterke voorkeur hebben ipv een oudere met leren band. Om de een of andere reden zijn oudere modellen bij de speedmasters vaak relatief duur en wat mij betreft een slechte koop.