Spijt

Zat even mijn Photobucket door te nemen … Deze had ik eigenlijk nooit weg moeten doen.
Ik denk dat veel van jullie dat gevoel wel herkennen :wink:

Ja, ik ken het gevoel…

Hier is weliswaar een mooie voor teruggekomen, maar toch…

En deze had ik gewoon nooit moeten verkopen!

Spijt en schuld zijn de heftigste emoties, ook bij horloges. Maar heb je er niets moois voor teruggekregen? Je kan er altijd eentje terugkopen als je echt niet meer zonder door het leven kan :wink: Gave foto trouwens.

Vintage1982 Schreef:

Spijt en schuld zijn de heftigste emoties, ook bij
horloges. Maar heb je er niets moois voor
teruggekregen? Je kan er altijd eentje terugkopen
als je echt niet meer zonder door het leven kan :wink:
Gave foto trouwens.

Spijt noem ik een nutteloze emotie. Je hebt er geen reet aan en je verandert er niks mee.
Gewoon naar voor kijken en verheugen op het volgende juweeltje!

Hoezo is spijt een nutteloze emotie? volgens mij is het juist een leerzame emotie, waarmee je juist je denkwijze verandert en de volgende keer wel 2 keer nadenk voordat je iets weg doet.

Herkenbaar. Gelukkig is hij weer terug:

Overigens heb ik een rebound gedaan met de Steinhart OVM maar die ook weer verkocht omdat hij me wederom niet ‘pakte’. Dus soms kom je er achter dat je spijt niet terecht was :wink:

En soms is de angst om spijt te krijgen groot genoeg om je horloge toch nog een tijdje te houden ondanks dat je regelmatig denkt ‘hij moet toch weg’ en daarna weer ‘nee joh, hoe heb ik ooit kunnen overwegen om deze te flipperen’. Dat heb ik met mijn Tropik. Die durf ik niet weg te doen uit angst voor spijt. Plus dat ik dan allerlei forumleden en vrienden op m’n dak krijg die steevast ‘noooooo…’ berichtjes sturen als ik weer eens opper om hem te verkopen. Dus hij moet wel blijven… :smiley:

automaatje Schreef:

Hoezo is spijt een nutteloze emotie? volgens mij
is het juist een leerzame emotie, waarmee je juist
je denkwijze verandert en de volgende keer wel 2
keer nadenk voordat je iets weg doet.

+1

Ik heb dat niet snel. Tot nu toe slechts 1 keer (op 60 geflipperde klokken).
Dat was met mijn Tissot Couturier automatic. Gelukkig weer een mooie terug kunnen kopen.

Ken het gevoel.

Bovenstaand is de reden dat ik mijn Ecozilla echt uitsluitend weg zal doen als ik ooit een Autozilla weet te bemachtigen. Anders echt nooit.

Laatst omgehad, mooi horloge (tu)

automaatje Schreef:

Hoezo is spijt een nutteloze emotie? volgens mij
is het juist een leerzame emotie, waarmee je juist
je denkwijze verandert en de volgende keer wel 2
keer nadenk voordat je iets weg doet.

Ik noem het een nutteloze emotie. Ik zeg niet dat jij het nutteloos moet vinden.
Je leert er misschien iets van maar dan is het al gebeurt dus waarom druk maken over iets dat al is gebeurt. Zo bedoel ik het.
Je moet er dus niet over inzitten maar naar voor kijken en desnoods het model weer kopen.

1e en laatste verkoop was dit

Hier geen spijt van? Als ik mij goed herriner zat deze ooit in jouw collectie?

Zelf heb ik van twee horloges spijt, denk soms nog over na:

Meistersinger no.1:

En de Tissot t-touch:

(Kon zo snel geen betere foto van t-touch vinden…)

Beiden horloges uniek en bijzonder concept, wegens weinig draagtijd hebben beiden de collectie verlaten.

Die nieuwe T-Touch is gaaf!
Binnenkort even kijken of die niet te groot uitvalt voor mijn pols.
Leuk dagelijks horloge en lekker licht in titanium.

Mauzer Schreef:

Hier geen spijt van? Als ik mij goed herriner zat
deze ooit in jouw collectie?

http://img.photobucket.com/albums/v474/Rick-Hollan
d/IMG_20130123_190421_zpse1b19b0a.jpg

Is ook zn forumnaam op gebasseerd dacht ik.

Geen spijt van alle talloze klokjes die ik heb geflipt de afgelopen tijd. Niet omdat het geen fantastische klokjes waren en ik ze niet graag droeg, maar omdat ze allemaal zijn geüpgraded naar het grote broertje.

Ja, de Kingston was prachtig, maar ik draag liever m’n 2-liner. De Tropik SS was geweldig, maar de Pelagos overtreft hem. De Sinn 856 UTC was perfect, maar de 16710 is perfecter.

Als ik er 1 zou moeten noemen die ik wel terug zou willen hebben als ik oude foto’s van m’n verzameling bekijk, zou dat de Tropik B worden. Als casual dresser met z’n bronzen patina, gilt wijzers en ronde kast werd ik altijd vrolijk als ik keek hoe laat het was. Maar als ik nogmaals de kans zou krijgen, zou ie wederom de deur uit gaan voor z’n grote broer de PAM210.

Mauzer Schreef:

Hier geen spijt van? Als ik mij goed herriner zat
deze ooit in jouw collectie?

http://img.photobucket.com/albums/v474/Rick-Hollan
d/IMG_20130123_190421_zpse1b19b0a.jpg

Ook ja :wink:

marnix.moed Schreef:

Mauzer Schreef:


Hier geen spijt van? Als ik mij goed herriner
zat
deze ooit in jouw collectie?

http://img.photobucket.com/albums/v474/Rick-Hollan

d/IMG_20130123_190421_zpse1b19b0a.jpg

Is ook zn forumnaam op gebasseerd dacht ik.

Ja klopt ik ben gewoon Rick hoor! :wink:

Spijt…spijt…beslissingen die je nam of neemt, daar stond je op dat moment achter. Zo moet je erop terugkijken…en…er komen altijd nieuwe klokjes langs…