Spijtoptant

Wikipedia zegt; “Een spijtoptant is in het algemeen iemand die een keus heeft gemaakt, en daar later op terug wil komen omdat hij spijt heeft van die keus.”

En dat ben ik dus! Een jaar geleden verkocht ik -weloverwogen, dacht ik- mijn Seiko Marinemaster aan Tom. Mijn toenmalige MM was toe aan een servicebeurt en Tom wilde dat avontuur wel aan. Binnen een paar weken had ik spijt van mijn beslissing. Ik miste de enorme bonk staal en toen er midden vorig jaar geruchten de kop opstaken over Seiko’s mogelijke besluit om de MM uit productie te halen, werd ik toch wel zenuwachtig… Ik voorzag stijgende prijzen op het moment dat de laatste MM de winkel had verlaten.

Eind vorig jaar en begin dit jaar heb ik veel horloges verkocht. En dat gaf me behoorlijk wat ruimte. Dus… op zoek naar een Marinemaster. Lang nagedacht over de Marinemaster 003 die Puringa heeft gekocht, maar toch op zoek naar een ‘gewone’. Maar waar?

Van een gewaardeerd medeforummer kreeg ik een adres in Spanje: ‘Solojapan’ op eBay.nl. Hij had twee nieuwe MMs op voorraad, ingevoerd en al, voor een prijs waarvoor ik 'm nooit zelf hier zou kunnen krijgen als ik 'm in Japan zou bestellen. Na een emailtje aan Solojapan wilde hij buiten eBay ook nog wel wat van de prijs afdoen. Dus, het besluit genomen. Met het verzoek om 'm na nieuwjaar te verzenden (drukte bij de posterijen rond kerst, dacht ik toen nog optimistisch).

Zo gezegd, zo gedaan: hij stuurde 'm af in het nieuwe jaar. Ondanks het feit dat ze het bij PostNL geen kerstkaarten meer hoefden te sorteren, zagen ze toch kans om ook dit pakket weer kwijt te raken! Zelfs vanuit Spanje (of all places!) lukt het om een pakket in twee dagen in Nederland te krijgen. Daarna duurt het nog 7 dagen om 'm in huis te krijgen. Met als klap op de vuurpijl een briefje met de mededeling dat hij het pakket bij de buren had afgegeven. Een nieuwe MM bij vreemden afgeven en laten tekenen. Gelukkig heb ik goede buren!

Het horloge zelf: tja, ik ken 'm al, natuurlijk. Maar man, wat ben ik er blij mee. Een serienummer van september 2011, de garantiekaart afgestempeld op 8 december 2011. He-le-maal nieuw! Het derde horloge ooit dat ik nieuw heb gekregen / gekocht. En wat is 'ie mooi! Maar dat moet ik jullie morgen laten zien, de batterij van mijn camera is leeg! (td) Misschien later vanavond nog.
En nu het opvallende: ik heb heel veel MMs gezien die helder wit lumen bij daglicht hebben (en felgroen oplichtend in het donker). Mijn vorige MM had een soort lichtbruin/khaki/oud tritium-kleurig lumen. En… deze heeft dat ook weer! Naar goed gebruik in huize thieuster heb ik de band met beschermstickers en al in de doos gedaan en er een nato aan gedaan (met een beschermsticker tussen de kast en de nato, natuurlijk). niet ieders smaak, maar goed, het is de mijne.

Helemaal happy, als spijtoptant!

In ieder geval morgen foto’s bij daglicht!

Menno

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ben benieuwd naar de fototjes :~

Bijvoorbaat gefeliciteerd met deze joekel! Is er nog budget over voor een nieuwe camera?:smiley:

Gefeliciteerd man!

De MM is zo’n klok die ook steeds weer mijn aandacht vraagt.
Heb ook serieus overwogen deze vorige week aan te schaffen.
Uiteindelijk met de GMT toch meer op zeker gegaan (en stuk een duurder…), maar ooit komt ie er. Wist niet dat hij uit productie zou gaan. Wanneer is dat precies of is dit nog niet bekend?

En nou niet meer laten gaan he…?!

Gr,

Ron.

Ik ben wel nieuwsgierig. Kom maar op met de foto’s!

Goed verhaal, goed bezig (tu) PostNL (td)

Uit mijn topic:

thieuster Schreef:

Ik heb er heel lang over nagedacht en toch iets anders gekocht
(en heb nog wat anders op het oog).

Ik had het kunnen weten hahaha :slight_smile: Geweldige aanwinst, gefeliciteerd ermee! :smiley:

Ik heb ook gehoord dat het bij de wat jongere Marinemasters makkelijker is om bij het uurwerk te komen en daardoor eenvoudiger is om te servicen zonder dat verzending naar Japan in beeld komt.

Gefeliciteerd met de aanwinst, ben benieuwd naar je foto’s (tu)

@ Malus65: nou… met wat nog in het verschiet ligt, niet meer. Ik heb dan 8 horloges verkocht en er in totaal 3 voor weer gekocht.

@allen: ik word gek van die accu. Ik kan beter een nieuwe accu kopen dan een nieuwe camera…

@Puringa: Ik gun je je fantastische MM van harte! Ik weet niet of 'ie makkelijker te servicen is. Voorlopig heb ik -geloof ik- 24 maanden internationale garantie. Ja, ja, ook al is het een ‘Japan only’ horloge, de garantie is wereldwijd. En over 6, 7 jaar zien we wel weer. Mijn vorige MM heeft het ook precies 9,5 jaar uitgehouden zonder service.

M.

Cool! Kom m snel eens bekijken!

Puringa Schreef:

Uit mijn topic:

thieuster Schreef:

Ik heb er heel lang over nagedacht en toch iets
anders gekocht
(en heb nog wat anders op het oog).

Ik had het kunnen weten hahaha :slight_smile: Geweldige
aanwinst, gefeliciteerd ermee! :smiley:

Ik heb ook gehoord dat het bij de wat jongere
Marinemasters makkelijker is om bij het uurwerk te
komen en daardoor eenvoudiger is om te servicen
zonder dat verzending naar Japan in beeld komt.

Via de achterkant dan nu ? Daar heeft die toch niet helemaal het model voor?

Feli,

Echt wel een beest.

Met halfvolle accu en een computer die de SD-kaart niet herkent X(X( is het toch gelukt. Een paar snelle foto’s mbv het TL-licht in de garage.

Menno

watchup Schreef:

Via de achterkant dan nu ? Daar heeft die toch
niet helemaal het model voor?

Nee nee, het is nog steeds een monocoque kast. Het had (volgens mij, waar weet dit niet 100% zeker!) te maken met dat er heel speciaal gereedschap voor nodig was dat niet in de handel is. Nieuwere kasten kunnen met eenvoudiger gereedschap worden geopend.

Proficiat met je hernieuwde aanwinst!

thieuster Schreef:

Met halfvolle accu en een computer die de SD-kaart
niet herkent X(X( is het toch gelukt. Een paar
snelle foto’s mbv het TL-licht in de garage.

Menno

http://i727.photobucket.com/albums/ww273/thieuster
/P1090899.jpg

/P1090903.jpg

/P1090911.jpg

Ziet er goed uit op Nato, had ik niet verwacht!

Dat is een mooie duiker!!!

[flash]http://www.youtube.com/watch?v=_I2T-lyuXsw[/flash]

Die nato staat hem prachtig (tu)

Gefliciteerd met dit icoon.

Groeten,

Martin

gefeliciteerd, erg stoer horloge