Ik ben dan wel een heel zelfzaam collectors item over 50 jaar
Jawel, bij die met de grootste gleuf (zonder bergeon logo op de basis). Hij zou op beide passen maar bij die ene heb je dan wat speling… niet echt wat je wil.
Ik ben dan wel een heel zelfzaam collectors item over 50 jaar
Jawel, bij die met de grootste gleuf (zonder bergeon logo op de basis). Hij zou op beide passen maar bij die ene heb je dan wat speling… niet echt wat je wil.
Ohh dat scheelt dan toch, dacht dat je bedoelde dat het helemaal niet kon met die, maar fijn dat het wel lukt. Blijft een fantastisch stuk gereedschap en hou rekening met de +1/100th mm die altijd extra moet geven door speling in de spindel. Was benieuwd of de hendel type ook die speling heeft of dat die juist wel nauwkeurig is, weet iemand dat?
Jup
Dat is je backlash, maar als je er eenmaal kracht op hebt zitten ben je er eigenlijk al meteen vanaf zou ik denken . Ik heb wel al gemerkt dat het verschil met die chinees op dat gebied enorm is. Het is eigenlijk gewoon M6 draad maar dan is de speling tussen binnen en buitendraad veel kleiner dan bij een bout en moer.
Ja alleen dat is als je veel frictie hebt op de te plaatsen steen, als deze wat afneemt is het eter om daar wat voor te compenseren naar mijn idee, tot nu toe goed uitgepakt steeds. Ga binnenkort eens met de hendel type proberen, heb daar de houders voor de 4mm ponsen voor, erg benieuwd wat ik fijner vind werken.
Ik vind de Seitz minder fijn aangezien je daar echt niet voelt dat je wat bij aan zet. Je stelt de aanslag in en dan ga je drukken. Bij de Horia hoef je de streepjes eigenlijk niet eens te gebruiken als je het gevoel hebt. Ik wil wel een set hebben voor het ruimen voor steen gaten maar alles stap voor stap
Nou ik heb hem binnen en weer netjes in elkaar. Het nokje van 2.5mm was uiteindelijk net iets te dik dus ik heb voorzichtig over korrel 600 banen getrokken totdat die er net in viel. Na het in elkaar zetten liep die toch onder een bepaalde hoek een beetje aan. Dus weer uit elkaar, weer een paar banen over korrel 600. Nu is die perfect.
Dus voor diegene die voordelig een 3mm Horia kan kopen. Als die niet te oud is (die met het Bergeon logo is volgens mij iets ouder), dan kun je hem vrij eenvoudig ombouwen naar een 4mm. Dan zijn er veel stempels te gebruiken. De speling t.o.v. de clone is echt veel kleiner, alhoewel die wel prima volstaat gezien de aanschafprijs.