Splitpennen/ rek op band Seiko 9943-8000

Beste forumleden,

Op de band van mijn Seiko 9943-8000 zit wat rek. Dit kan ik deels oplossen door enkele splitpennen te vervangen. Inmiddels een site gevonden waar ik deze kan bestellen maar er zijn verschillende diktes en ik heb niet de juiste meetapparatuur om na te gaan welke dikte ik nodig heb. Weet iemand welke dikte pennen er in deze band gaan? 0,8, 0,9 of 1 mm?

Tweede vraag; Is het mogelijk de rek uit de schakels te krijgen die niet met deze splitpennen zijn verbonden?

3 likes

:face_with_peeking_eye:

Goeie vraag, vaak zijn door de jaren heen de gaatjes in de links groter geworden door het bewegen en niet of nauwelijks schoon te maken.
Of er zijn aftermarked splitpennen ingezet.
Haal de band eens eraf en maak een foto van voor en achterkant v/d band.
Plus een paar schakels met rek en de die daarin zitten pinnen in detail fotograferen als je wil misschien kan ik je helpen.
Mvg
@Spooler

1 like

vaak zijn door de jaren heen de gaatjes in de links groter geworden door het bewegen

Goeie! Hier had ik zelf niet aan gedacht maar klinkt logisch.

Hierbij enkele foto’s. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

1 like

Je hebt nieuwe splitpennen nodig daar zie je al waar de speling zit.

2 likes

Ja dat klopt. Ik was even benieuwd welke dikte. Maar ik probeer wel wat. Bedankt in ieder geval. De rek op de overige schakels neem ik wel voor lief.

Gewoon een “assorti” doosje kopen op CousinsUK of waar dan ook. Hoeft vrijwel niks te kosten. Kwaliteitsverschil in deze pennen is er m.i. niet echt. Gebruik een nylon/messing hamer…!

2 likes

Meet de breedte op van de pen dan stuur ik je er een paar.

1 like

Dat zou echt super zijn, ik stuur je een pb.

1 like