De 7546 is een van de meest verkochte quartz werkjes van Seiko in de 70ās. Ga op zoek naar een āonderdelen of reparatieā variant, meestal heeft de batterij gelekt maar is de spoel nog prima. Met een beetje geduld ben je voor weinig klaar.
Misschien werd er zoān apparaatje bedoeld die de tandwielen snel laat draaien, om te kijken of er een blokkade ergens is. (heb ik ook, heel handig, snel draaiend magneetje die de rotor van het uurwerk āmee neemtā)
Ik begreep inderdaad dat de wijzers, na het aansluiten van een extern iets, sneller gingen draaien. Aangezien dit soort techniek voor mij echt abracadabra is, is het heel goed mogelijk dat ik eea verkeerd verwoord. Excuus daarvoor.
Mogelijk dat Seiko Nederland nog service kan uitvoeren, die vraag staat nu uit. Het horloge is cool genoeg om er wat liefde tegen aan te gooien.
Iedere kwarts heeft een Testpin. Beetje afhankelijk van de leeftijd is dit een open pootje. Als je die aan de + legt gaat het uurwerkje snel draaien. Wordt gebruikt om het stroomverbruik te testen. Als dit uit het niets vanzelf gebeurt zou dit betekenen dat het IC stuk is of er een verbinding ligt (lekkende batterij) die er niet hoort te liggen.
Weer wat geleerd, bedankt! Ik vraag me wel af of dit uurwerk ook zoān pin heeft; Seiko had destijds apparatuur speciaal om quartz uurwerken door te meten. De spoeltjes van dit uurwerk zijn berucht wegens āoverlijdenā tijdens het verwisselen van de batterij. Ik zou het bij die van mezelf dan ook niet graag uitbesteden.
Geen idee of die naar buiten uitgevoerd is. Wellicht dat MartijnV meer weet. Das onze Quartz goeroe hier . Ik zal zelf eens de specs bij Seiko opvragen als ik weer in het land ben.