Spontane haarlijntjes Seiko

Beste leden,

Als ik heel goed kijk, zie ik op een nieuw aangeschaft exemplaar, dat er op de lunette enkele haarlijntjes zijn ontstaan.
Het betreft een Seiko Cocktailtime. Voor zover ik weet ben ik nooit ergens tegenaan gestoten ofzo.

Hoe kan dit dat toch gebeuren? Lijkt me sterk dat het door neerleggen / dragen kan komen? Of misschien heb ik het toch gemist. Vind het wel vreemd? Is dit normaal? Kan je dat wegpoetsen of gewoon zo laten?

Zijn super nihile krasjes hoor, maar toch…

Bedankt,

Mvg

Zijn swirls en alleen te voorkomen door niet te dragen. :wink:
Kan al komen door poetsen met een droge doek.
Mijn ervaring is dat Diashield van Seiko dat grotendeels voorkomt.

1 like

Haha, op auto poets gebied een bekende term. :wink:

Gepolijste delen kan je oppoetsen met een Cape Cod doekje.
https://www.mooihorloge.nl/cape-cod-polijstdoekjes.html?utm_source=google_shopping&utm_medium=feed&gclid=CK7GvIXauNMCFVTnGwodo78DgQ
Is helaas niet te voorlkomen. Kan al komen door een jas met knoop in de mouw te dragen of door een colbert met manchetknoop.
Hoort erbij.

1 like

Ik gebruik immer Peluche verde doeken. Verkrijgbaar bij Carclean. Goed voor horloge, fiets en detailen van je auto…zooooooo zacht!

1 like

Die term wou ik hier niet gebruiken. :wink:

Ik zou zeggen: wat Raffini Finale op de Dap en draaien maar op die kast! Of is dit een ‘besmet’ onderwerp hier? :roll_eyes:

Leuk juist al die tweedehandsautohandelaren hier

1 like

Niets rustgevenders dan je bolide weer te voorzien van een dramatische wetlook :blush:

1 like

Das war einmal en geen handelaar maar van autogek naar horlogegek.
Zal wel aan de leeftijd liggen, de fysiek wat minder. :wink:

3 likes

Flaconnetje op de motorkap (voorheen en thans) :wink:

Heeeeeerlijk…het lekkerste vind ik altijd het kleien. Kan ik me voorshands echt op verheugen. Met verdunde spray & whipe van Poorboys. Topspul…

Meeste mensen weten niet wat je er dan afhaalt. :wink:
Maar goed, ging om wat swirls op een horlogekast, :joy:

Je hebt gelijk. Maar ook een heel fijne hobby. Echter, met dat kleien verwijder je met het grootste gemak kilo’s huidpommade. :wink:

1 like

Hebben we het nu weer over boy butter?

:wink:

1 like

Hmmm…het lijkt er wel op…jongensboter…

Ik heb een horloge te koop staan met een paar krasjes op de bezel. De krasjes lopen door tot tegen het glas (saffier) aan. Moet je bij het gebruik van zo’n doekje nog uitkijken dat je niet tegen niet-metalen onderdelen aan komt?

Dat kun je voor de zekerheid een beetje afplakken met een stukje tape of ordinair plakband.

1 like

Als het niet gecoat is geen probleem.

1 like