Sporen van dragen

Hallo, ik heb na ongeveer een half uur dragen van mijn tag heuer al behoorlijke afdruk op mijn pols, het is lastig en geeft een jeuk gevoel.
zijn er mensen die hier ook last van hebben? ik heb één iemand gesproken en die had het over een ijzer allergische reaktie.
Ik draag het horloge zeker niet te strak.
groeten roel

Je schrijft dat hij niet te strak zit, maar als ik jou was zou ik hem toch wat losser doen. Je pols wordt gedurende de dag onder invloed van de temperatuur wel wat dikker/dunner.

Misschien draag je het horloge iets te los, waardoor hij aan het schuiven gaat? Dan komt hij op het dikkere deel van de onderarm, waar hij dan blijft hangen o.i.d.

Edit: Ik vind het er toch uitzien dat het horloge aan de strakke kant zit… Of misschien zit hij wel normaal, maar doordat je pols dikker wordt gedurende de dag toch op die momenten te strak.

Goedemorgen Roel,

Heb je deze klacht alleen bij het dragen van dit horloge, of ook bij andere met stalen band?
En heb je het sinds kort bij dit horloge, of al sinds je het horloge hebt?

Als je het horloge niet te strak draagt (zoals je zelf aangeeft) zou het inderdaad een allergische reactie kunnen zijn.

Zo te zien heb je een (ouder model) Aquaracer. Misschien kun je de stalen band vervangen door een rubberen?

Groeten,
Rob

RDK Schreef:

Goedemorgen Roel,

Heb je deze klacht alleen bij het dragen van dit
horloge, of ook bij andere met stalen band?
En heb je het sinds kort bij dit horloge, of al
sinds je het horloge hebt?

Als je het horloge niet te strak draagt (zoals je
zelf aangeeft) zou het inderdaad een allergische
reactie kunnen zijn.

Zo te zien heb je een (ouder model) Aquaracer.
Misschien kun je de stalen band vervangen door een
rubberen?

Groeten,
Rob
hallo Rob,
Het is een TH proffesional cl type .120 gram, ik draag deze idd nog maar pas en heb bij dit horloge meer last dan andere. Mijn vorige had rubber en waar de schakel zat had ik ook vaak rode afdruk, zelfde bij lederen band waar de sluiting zat was het een rode afdruk.
Wel heb ik zelf een idee , hoe lichter in gewicht het horloge is , hoe minder last van dit soort afdrukken.
groeten roel

Moest het een ijzer allergie zijn, dan word het helaas verkopen.

Dat zijn draagsporen, dan ben je niet meer NOS en gelijk minder waardevol.
Kijk dat heb ik dan alweer geleerd op dit boeiende forum!

Ik heb er zelf geen last van met mijn Otumm, maar een van mijn meissies vroeger wel.
Ze had last van een rode afdruk van haar BH-tje, daarom deed ze een uurtje alvorens het strippen altijd het sluitinkje los zodat er geen ontzierene strepen zichtbaar waren als ze voor mijn ging werken.
Met een horloge is het wel lastig om het sluitinkje los te doen, dat is vragen om problemen.

Willem H Schreef:

Dat zijn draagsporen, dan ben je niet meer NOS en
gelijk minder waardevol.
Kijk dat heb ik dan alweer geleerd op dit boeiende
forum!

Ik heb er zelf geen last van met mijn Otumm, maar
een van mijn meissies vroeger wel.
Ze had last van een rode afdruk van haar BH-tje,
daarom deed ze een uurtje alvorens het strippen
altijd het sluitinkje los zodat er geen ontzierene
strepen zichtbaar waren als ze voor mijn ging
werken.
Met een horloge is het wel lastig om het
sluitinkje los te doen, dat is vragen om
problemen.

Wat betekent NOS ?
groeten roel

zoeon Schreef:

Wat betekent NOS ?
groeten roel

New Old Stock (tu)

Het lijkt toch op een allergische reactie, aangezien je aangeeft dat je het bij een rvs sluiting ook hebt. Heb je deze reactie al een eerder gehad in combinatie met (roestvast) staal? Je zou natuurlijk kunnen proberen wat er gebeurt als je het bandje ruimer maakt. Heb je trouwens geen last van het deksel of de kast zelf? Ik moet wel zeggen dat de huid aand de onderkant van de arm gevoeliger is als die aan de bovenkant.
In ieder geval succes en hou ons op de hoogte.

Gr Wouter

JTrapman Schreef:

zoeon Schreef:

Wat betekent NOS ?
groeten roel

New Old Stock (tu)

==============

Maar in samenhang met de zin waarin “NOS” genoemd wordt, snap ik er toch niks van.

Binnenkant van de band insmeren met blanke nagellak (oid, is weer ‘spoorloos’ te verwijderen met nagellakremover): zo komt het metaal niet meer direct in aanraking met je huid.

Ziet er nl uit als een allergische reactie (ook wat kleine rode bobbeltjes naast de afdruk)

ziet er m.i. niet uit als een allergie.
gebeurd zoiets bij TS in zweterige/vochtige omstandigheden in combi met dat het horloge iets hoger op de pols zit?
het horloge blijft door 't vocht op een plek zitten waar ie niet hoort (hoger op de pols, dikker gedeelte) waardoor die afdruk zich in je pols zet.

het is trouwens niet het ijzer waar mensen allergisch voor zijn, maar het nikkel dat in het RVS verwerkt zit wat vaak het probleem geeft.

Het horloge losser dragen zou soms ook helpen tegen een afdruk in je pols :wink:

Ik denk toch tikkie te strak. Kwestie van uitproberen.

Als het een alergische reactie is,is het met zekerheid een nikkel alergi

ziet er niet best uit man, veel sterkte:#

Popma Schreef:

gebeurd zoiets bij TS in zweterige/vochtige
omstandigheden in combi met dat het horloge iets
hoger op de pols zit?
het horloge blijft door 't vocht op een plek
zitten waar ie niet hoort (hoger op de pols,
dikker gedeelte) waardoor die afdruk zich in je
pols zet.

De omgeving is niet vochtig
het horloge kruipt idd iets omhoog en de huid is erna toch iets klammer als zonder horloge, bovenop de pols is er bijna geen afdruk of roodheid, wel iets wat lichte jeuk.
Bij het afdoen van het horloge is de afdruk na ongeveer een dik half uur pas weggetrokken

Ziet er niet uit als een allergie. Ook de snelheid waarmee het weer verdwijnt wijst niet op een allergie. Denk overigens dat je het dan bij meerdere banden zou moeten hebben. Waarschijnlijk gewoon te strak…

Gr.

zoeon Schreef:

Popma Schreef:

gebeurd zoiets bij TS in zweterige/vochtige
omstandigheden in combi met dat het horloge
iets
hoger op de pols zit?
het horloge blijft door 't vocht op een plek
zitten waar ie niet hoort (hoger op de pols,
dikker gedeelte) waardoor die afdruk zich in je
pols zet.

De omgeving is niet vochtig
het horloge kruipt idd iets omhoog en de huid is
erna toch iets klammer als zonder horloge, bovenop
de pols is er bijna geen afdruk of roodheid, wel
iets wat lichte jeuk.
Bij het afdoen van het horloge is de afdruk na
ongeveer een dik half uur pas weggetrokken

Al met al klinkt het toch als een allergische reactie. Hoewel gezien het relief in de afdrukken dat ie ook ietwat straks zit. Door het rode is het misschien wel wat meer geaccentueerd.

Misschien een titanium horloge proberen?