Sport/workout horloges

hoe kan ene m94arc, sinds 4 uur lid, wel een post openen in “off-topic” ?

(whats app groepen)

Dat kan hij niet, uiteraard heeft iemand die verplaatst.

Met als gevolg dast ie er helemaal niets van kan terug zien/lezen.

Oh, blijkbaar wel, want hij reageert op andermans posten.

Hoeft niet per se, maar snap je gedachtegang. Als de poster het toch zo bedoelde, lekker laten gaan. Na 18 jaar Horlogeforum zijn alle onderwerpen wel voorbijgekomen, dus is iets ‘dubbel’ posten onmogelijk te voorkomen en alleen maar leuk (imho).

Hebben we het dan over kasseien of over mountainbiken?

Schaamteloze crosspost, al was dit wel eerder vandaag in de gym. Met een SKX of vergelijkbaar horloge kun je niet fout gaan.

1 like

Nee.

De enige fiets waarop ik mijn derrière plant is de motorfiets, sport moet ik helaas drie maal in de week doen omdat dat nu eenmaal bij onderhoud hoort. Vroeger was dat in de sportschool, maar zo lang er beperkingen zijn doe ik dat thuis.

Dat doe ik met het horloge wat ik die dagen om heb, ik heb daar geen wissel bij nodig.

1 like

Ik draag met fietsen (op mijn hybride-mtb-met dunne bandjes) een apple watch. Niet echt een horloge maar wel handig: Strava app registreert de route enz. Hartslag wordt netjes bijgehouden.

Hardlopen met een Apple Watch series 4… en ben zeer tevreden!

Wandelen, fietsen doe ik er ook mee… voor mij meer als genoeg :slight_smile:

Hier ook een wielrenner met bel, rode stoplichten kennen we hier niet :rofl:. Landelijk/natuurgebied dat scheelt weer.

Garmin forerunner 310 XT oudje, maar doet het prima. Plaatje op het stuur zitten waar je hem in kunt klikken, wel zo handig.

Soms aan de pols de Rangeman. Komt die ook eens buiten.

1 like

Ik heb tijden aan zelfkastijding gedaan in de vorm van hardlopen. Naast het tenue (bestaande uit ren-panty en strak zweetshirt) gebruikte ik altijd een Polar V600. Die hield alles netjes bij (i.c.m. hartslagmeter) en synchroniseerde alles met een app op mijn telefoon.

Hardfietsen laat ik graag aan anderen over, ik gebruik mijn stalen ros alleen als ik niet meer mag autorijden.

Je bedoelt wielertoerist, wielrenners rijden wedstrijden. :wink:
Ik ben ook een wielertoerist maar heb nooit een horloge om tijdens het fietsen.
Mijn Garmin geeft me de informatie die ik nodig acht.

My weapon of choice, Scott Foil disc met Sam Red etap.

4 likes

Weer of geen weer, deze gaat altijd mee :ok_hand:

1 like

Ik gebruik mijn Apple Watch dan altijd. Meer dan voldoende voor mijn (beperkte) gebruik.

1 like

Dat sowieso. Eergisteren werd ik TL2 en zojuist zag ik dat ik TL3 ben geworden. Kan snel gaan in HF land :joy:

The only right answer

2 likes

Nee, ik ben wel degelijk wielrenner, lekker puh :stuck_out_tongue:
M’n Garmin head unit is normaal gesproken ook voldoende, maar als ie weer eens in ‘computer says no’ modus gaat tijdens een lange rit is het wel handig een backup te hebben, ik kan echt niet meer zonder iig vermogen en hartslag data onderweg.

Op de MTB droeg ik behoorlijk lang een citizen bj7100-82e op een aftermarket rubber band.

s-l300

Sinds kort een G-shock GA2100 net als @svbokhoven . Toen ik veel trail-km’s maakte gebruikte ik een Garmin Fenix 1 en later een vivoactive, omdat ik toch alleen nog maar lokaal liep en de fenix te groot vond. Maar van die actuele hartslag op een scherm werd ik helemaal nerveus (hoge hartslag, en toen nog denken dat ie omlaag ‘moest’) dus tijdje zonder gelopen. Later meer MTB en sinds kort maar weer een horloge om, omdat ik nu graag even snel tussendoor op de fiets spring en weer ‘op tijd’ terug moet zijn…