Sporthorloge met hartslagmeter...tips?

Ik kan begrijpen dat je een band minder fijn vindt. Wat zijn jou ervaringen met een horloge wat meet via de pols? Is het accuraat genoeg? Wanneer wijkt hij af/werkt die niet goed?

Check! In ieder geval een Polar fan!

Ik had de Tom Tom Spark 3 cardio en music (met interne geheugen en oordoppen). Werkt perfect. Ik heb alleen, zonder enige logische reden, de duurdere Garmin fenix 5s gekocht. Ik wil het meer alledaags dragen en het is een beetje de crème de la crème.

Ik vond de Tom Tom erg fijn en leuk geprijsd. (Die van mij staat momenteel op marktplaats omdat ik dacht dat er hier geen markt voor was)

Ik heb nog de 1e TomTom Cardio Runner. Prima tijd mee gehad. Hartslagmeter niet al te accuraat meer heb ik het idee. Wel goede service van TomTom, want ook dit ouwe ding blijft keurig compatible met nieuwste software om je runs terug te kijken.

Mijn hond heeft de hartslagband van mijn Polar opgegeten omdat deze heerlijk naar mijn zweet smaakte… zoek dus ook een nieuwe.
Belangrijkste is : goed hartslag meten en goede gps. Software en trainingsschema’s geloof ik allemaal wel. Dat lijkt leuker dan het is. Ik wil een betrouwbare snelheids- afstandsbepaling hebben en een goede hartslagmeter.
Ik loop hard en ik zweet enorm en zwem er afentoe ook mee. Hij wordt dus nat en moet het dan ook doen.
De TomTom lijkt daardoor af te vallen.

Het is daarnaast bijna Sinterkerst dusssss… volg ik dit topic met veel belangstelling.

Hartslag is prima te meten via pols! De m400 en de runner 3 cardio tegelijk gedaan en zat nauwelijks verschil in

Klinkt goed! Ik heb jaren getraind met de V800… echt een wereld ding, maar wel duur… Probeer de TomTom miss wel eens een keer

Echt een scherpe prijs! hele goede tip! :thumbsup:

Mwah valt mee. Even googlen en je komt hem voor 138 euro tegen.

https://www.decathlon.nl/p/gps-horloge-runner-3-met-hartslagmeter-aan-de-pols-zwart-groen-maat-l-/_/R-p-X8388543?mc=8388543&c=ZWART

Bij Bol.com 110 euro

https://www.bol.com/nl/p/tomtom-runner-3-sporthorloge-gps-large-zwart-groen/9200000064203359/?Referrer=ADVNLGOO002037-G-34450123405-S-493592110072-9200000064203359&gclid=EAIaIQobChMI4-zinceg1wIVq7vtCh0wywPoEAQYBCABEgIgg_D_BwE

1 like

Ik gebruik zelf de Polar M200 met hartslagmeter op de pols. Ben er erg tevreden mee maar hij is niet waterdicht. Mijn vrouw heeft er een studie van gemaakt en heeft sinds kort de M430 die wel waterdicht is. Hiervoor had ze een Polar met borstband voor de hartslag maar daar wilde ze vanaf. Mijn advies is revieuws te lezen en voor jezelf vast te stellen wat je eisen zijn.

Ter afsluiting een foto met links de M200 en rechts de M430.

Groeten
Rutger

Check verkooptopic

Ik gebruik de Tom Tom cardio 3 nu een tijdje. Voor deze prijs kan je geen top kwaliteit verwachten maar het valt mij niet tegen. De hartslag meting is in het begin van de training onnauwkeurig. Geeft veel te hoog aan. Na verloop van tijd gaat dit beter.
De GPS werkt wel goed en ook de app voor de telefoon is oké. Je moet wel zorgen dat je de laatste update installeert anders werkt het synchroniseren niet zo snel.

Gebruikt iemand ook het horloge tijdens zijn slaap?

Je zou ook je slaap kunnen analyseren?

Ik gebruik al jaren een Garmin Forerunner! Perfect horloge en erg accuraat voor wat betreft de GPS. Ik heb altijd versies met een borstband gehad. Voordeel is dat er wat meer sensoren in zitten en je extra informatie met hardlopen krijgt. Nadeel is dat het wel irriteert op lange runs soms. Fijn dat de nieuwere versies ook direct syncen via wifi en je online direct je run kan bekijken.

Horloges zijn een aanrader en ik meen dat ze ook een variant hebben met hartslag via het horloge zelf maar daar heb ik geen ervaring mee.

Erg tevreden, met saffier: