In de vriendenkring weten ze me onderhand wel een beetje te vinden als het om horloges gaat. Deze keer gaat het om een sporthorloge. Een vriend (gymleraar) van me is op zoek naar een sporthorloge met hartslagmeter erin. (geen borstband). Hij moet tegen een stootje kunnen, want om nou te zeggen dat het de voorzichtigste is…
Een Apple watch vindt hij iets te kwetsbaar en ook iets te prijzig.
Hebben jullie tips of ervaringen met een sporthorloge? Budget rond de 250 euro.
Hier ook sinds een paar maanden een TomTom Runner cardio. Bevalt uitstekend! Vooral omdat er gps en hartslag meter op zit. Houdt dus eigenlijk alles wat belangrijk is wel bij. Ga vaak rennen met alleen een horloge om (telefoon lekker thuis).
Ik werd getriggerd door de gps functie van die TomTom. Zou een leuke manier zijn om die te dragen op vakantie, zodat ik achteraf mijn foto’s beter kan taggen adhv de opgeslagen gps-data op dit horloge. Maar…
…volgens de TomTom info pauzeert hij automatisch als je stopt met hardlopen. Moet ik dat zo begrijpen dat hij dan ook de gps-tracking stopt?
(ik was niet van plan om op vakantie hard te gaan lopen)
Nee, dat is een instelling. Ik heb het uit staan.
Met die instelling pauzeert hij alleen het meten van bijvoorbeeld gemiddelde snelheid geloof ik, maar niet de GPS data. Sowieso ook alleen in de app, niet op het horloge zelf.
Ik heb het niet geijkt, maar ik vind het een best nauwkeurig ding. In ieder geval een stuk beter dan een losse tracker wat betreft afstand en snelheid meten. Het enige nadeel is dat de hartslagmeting niet goed werkt als er wat meer zweet tussen pols en horloge zit, maar je kunt er eventueel zo’n losse borstband op aansluiten.
Elke vorm vorm van hartslagmeters via de Pols is niet zuiver genoeg. Met een band is allerbeste… Polar V800, M400. Polar is koploper op het gebied van zulke horloges.
Nog even erug komen op mijn eerdere bericht. Ik heb hiervoor de polar m400 gehad en dan nu de tomtom runner 3 cardio. De reden om de m400 in te ruilen voor de runner 3 cardio was voor mij de hartslag band.