Een skx171 met saffier, een skx007 bezel en een turtleband. Ruim binnen budget zodat er nog geld overblijft voor de suggestie van @HanDavinci: een 4r36 uurwerk.
Het kan allemaal. Ik ben niet zo dol op de zwarte dag- en datumschijf Maar zo’n SKX met een 4R36 is een superklokje waar je je hele leven wat aan hebt.
Precies 400 euro. Alhoewel ik dit model al voor bijna de helft tegen ben gekomen.
Weer zo’n mooie mod. Subtiel en toch heel erg anders. Vooral de coin edge bezel vind ik mooi met de keramische insert. De witte dag- en datumschijven vind ik ook mooi, zeker in het ‘kader’ van de 171-plaat.
Vostok is hier uitermate geschikt voor en dan houd je nog genoeg geld over voor een ander horloge erbij.
Ik kan een monster aanraden.
Ligt wat platter op de pols dan een skx007.
Ik heb ze allebei, hier het monster:
Dit oranje monster is niet meer te krijgen maar je kunt
ook voor een new monster gaan.
Een hele fijne klok voor het ruigere werk en watersport
Grt.
Geheel out of the box: een LIP Nautic Ski 38mm met Mitota automaat. Keus uit 4 kleuren. Voor 499.-
Bijvoorbeeld:
Edit:ook al voor 429.- op chrono te krijgen.
@Pablo Heel gaaf!! Zijn deze horloges wel geschikt voor het wat ruigere werk? Zitten geen crownguards bijvoorbeeld…
Ik vind juist die zwarte dag datum erg mooi icm 171 plaat. Ik ga binnenkort volgende variant bestellen bij monsterwatches:
- skx171
- coin edge bezel met ceramische insert
- dd saffier
- solid presidential
Ik kijk er naar uit. Al zal ik even geduld moeten hebben …
Tja wat is ruig? Lees anders eens dit artikel van Fratello watches.
Wauw, die is prachtig!
Een goede keuze Thijs!
Ik heb 'm destijds ook besteld bij Rob. Ook met een solid presidential, maar die heb ik eigenlijk bijna niet gedragen omdat ik uiteindelijk een duiker toch het leukste vind op een rubber band (en misschien ook een beetje omdat ik al twee andere horloges op staal heb). Als Rob op dit moment nog losse turtlebanden heeft dan zou ik die voor de afwisseling er zeker bij bestellen.
Robert, is that You?
Ik zou ook gaan voor de SKX009; met blauw rode nato past ie perfect bij een maritiem zeil thema
(ik zeil ook regelmatig maar aangezien ik erg voorzichtig ben draag ik dan toch maar een oude casio in plaats van dit mooie klokje… bang voor krassen

Mocht je nog geen horloge met zwarte bezel hebben dan zou ik overigens de SKX007 nemen!!
Of ‘going commando’ met een Cammo Zulu Strap voor de ruigere dagjes uit:
ook liever een monster dan een turtle of een skx007.
Turtle is wel mooi maar zit hoog op de pols vind ik persoonlijk.
SKX007 ik heb meer klonen van dit uurwerk gezien dan het origineel dus vind ik ook minder leuk.
Mijn monster is echt een monster en zit bijna op de seconde juist per dag en dat voor 250 euro. Kan ook veel straps aan. Nato voor in het water en leer voor eruit.
zucht aquis, zodiak en squale nu nog een Kontiki en ik ben in de hemel
Ik heb het al eerder gemeld, maar mijn TH vergezelt me al ruim 20 jaar bij hiken, biken, raften, bush craften, canyoning etc. etc.
Met cataraman zeilen heeft ze 5 keer Rondje Texel voltooid en ze heeft Sicilië succesvol gerond. Ze heeft geslapen in tenten, in bivakzakken, onder de sterrenhemel, op het strand onder de spinnaker. Ze heeft gezommen in de zee, in rivieren, in meren en ze geeft geen krimp.