Sportief horloge voor buitenwerk/skiën/zeilen

Hi Allemaal,

Als projectmanager in de chemische industrie heb ik dagen dat ik binnen op kantoor werk maar ook vaak dagen dat ik de hele dag op de plant in de weer ben. Nu draag ik op dit moment een Tissot Visodate echter wil ik ook een wat sportiever horloge voor de dagen dat ik de hele dag in overall over de plant banjer. Daarnaast wil ik het ook meteen voor het skiën en zeilen gebruiken. Kortom, een wat sportiever horloge naast mn visodate voor de wat ruigere dagen dan mn kantoordagen. Mijn voorkeur gaat uit naar een automaat en kwa band het liefst rubber (al is dat niet super belangrijk, dat is altijd te vervangen). Mijn budget is max €400. Ik ben zelf al wat aan het rondkijken maar ik hoor graag of jullie klokjes kennen die binnen de omschrijving vallen en waar je goede ervaringen mee hebt :slight_smile:

Gr
Gijs

Seiko skx. Ik was de eerste!!!

:birthday::beers::clinking_glasses::champagne::tropical_drink:

Kunnen we er nu geen sticky van maken?

17 likes

SKX007 idd! Of 009

Voor 400,- kan er dan ook nog saffier op, een ceramische bezel en een betere stalen band

1 like

kijk eens op dit lijstje: dive watches

Ik zou gaan voor een Seiko Turtle. Bij Seiko zit je sowieso goed. Qua prijs en kwaliteit verhouding is er niets beters. De Turtle is qua afwerking beter dan de skx serie en heeft een mooie cushion case. De rubberen band die erbij zit is van siliconen en is erg comfortabel. Ben benieuwd naar je keuze!

2 likes

Helemaal eens met @Batossai. Heb de klok zelf ook en is echt een super fijn ding.

Op het forum staat tevens een Seiko Sumo te koop voor €400, wellicht is dat iets voor je?

Edit: VERKOCHT! Seiko Sumo SBDC001

2 likes

Een gebruikte Sumo zou ook mijn keuze zijn mits je wat grotere polsen hebt. Wat een heerlijke klok was de sumo en qua afwerking echt een stapje boven de SKX en Turtle.

1 like

Een SKX is zeker een mooi en goed horloge. Eventueel zou je nog een Citizen NY0040 kunnen overwegen en als het een eco-drive mag zijn een BN0151. Voor 400 euro zou je ook nog net een Steinhart Ocean One kunnen kopen.

1 like

Er staat een SKX007 met hele set banden in het verkoop deel.

1 like

Ik was zelf tot nu toe op de SKX007 uitgekomen. De Sumo gaat hem jammer genoeg niet worden aangezien ik nogal kleine polsen heb. De SKX007 heb ik al een keer om gehad en toen kwam ik tot de conclusie dat dat wel zo’n beetje de max kwa grootte is.

De Turtle is inderdaad eventueel ook nog een optie, al vraag ik me af of ik dat ook niet al net te groot is, scheelt niet veel met de SKX maar aangezien ik dat al tegen het randje aan vond kan die er misschien net weer overheen zijn.

Thanks ook voor de tip van de Citizen’s, ik heb er even naar gekeken en hoewel het geen verkeerde horloges zijn vind ik de SKX en de Turtle toch net wat mooier.

Er staat een review op youtube waarbij ze de skx en de turtle met elkaar vergelijken. Verder zou ik van beide wat reviews bekijken op youtube. Dan kan je van beide de voor- en nadelen horen.

1 like

Ik vnd persoonlijk de SNZG13 of 15 ook prachtig, maar het glas ligt wat hoger en daardoor is die misschien wat te kwetsbaar. Maar dan zou je er nog saffier in kunnen steken. Voor de rest echt een dikke aanrader met een zeer goed afleesbare wijzerplaat en een echte bandenswapper. De waterdichtheid is wel maar 100m.

En als we toch bezig zijn…

Voor 400 euro kun je ook een SKX777 krijgen met saffier en keramische insert.

Één van mijn beaters:
https://www.instagram.com/p/BWQWHTSBy87/

The best of both worlds. Ik denk zelfs dat je voor 400 nog wel een 4R36 erin kan stoppen :sunglasses:

2 likes

Zelf heb ik een G-shock voor het ruigere werk. 200m waterdicht, alles kan je makkelijk vervangen bij beschadiging en tal van functies.
Ze zijn op enkele uitzonderingen na wel wat groot maar niet heel aanwezig aan de pols door het matriaal (afhankelijk van de kleur).

1 like

Kijk eens naar een Tissot T-Touch/ Sea-Touch of specifieker voor het zeilen de Sailing Touch!

Er zit al een 4R36 toch in een Turtle? Of bedoel je een 4r36 voor in een skx?

Een 4R36 SKX777, geen spelfout :smirk:

Ooooooh een skx777. Ziet er wel gaaf uit. :grin:

1 like

En om een andere gekkie sugestie te doen:

5 likes

Dat is een prachtig horloge, maar misschien wat te mooi om te dragen met een overall.