Spring bar tweezers

is het aan te raden om eerst op een goedkoop horloge te oefenen voordat ik met m’n gmt aan de slag ga?

1 like

Jep! en dat gewoon echt heel vaak doen. Het trucje wat ik toepas, is de springbar tussen de tweeters nemen en dan zacht knijpen. De endlink gaat dan ook vaak in een bepaalde hoek staan en kun je rustig op je bureau laten rusten. Laten we zeggen dat de end link ongeveer in een hoek van 45 graden gaat staan. De kast breng je ook in deze hoek van 45 graden. Zo kun je de kast en endlink zonder enige moeite samenvoegen. Als je voelt dat de endlink goed tussen de lugs en tegen de kast zit, dan kun je je tweeters loslaten en voel je vaak dat de springbars op zijn plaats klikken.

1 like

Dan heb je wel fingerspitzengefühl :nerd_face::

1 like

Bedankt voor de tip. Ik mag gaan shoppen voor een oefenhorloge :tada:

1 like

Ik ben inmiddels in het bezit van tweezers via VOF van de Gevel (een vergelijkbaar exemplaar van de Bergeon 7825), maar het wisselen van de band is echt verschrikkelijk. De springbars van Rolex/Tudor zijn behoorlijk sterk, waardoor je echt goed grip moet hebben en tegelijkertijd hebben die springbars de neiging om vast te komen zitten. Je dient dan de springbar eruit te halen om die vervolgens goed tussen je duim en wijsvinger vast te houden en op een harde ondergrond te tikken om 'm weer los te krijgen.

@Reauloge beschadigingen liggen inderdaad op de loer, dus als je dat wilt voorkomen zou ik naast het oefenen toch ook alles afplakken met schilderstape oid.