Spring bar vd endlink past niet

Goedemorgen allen,

Gisteren een Solid jubilee binnengekregen van Monsterwatches, wat een vooruitgang met de Seiko Jubilee zeg!

Alleen is er 1 probleem: Wanneer ik de solid endlink wil bevestigen klikt aan een kant de spring bar niet in het gat en aan de andere kant wel.
Nu zou je al gauw zeggen: ‘effe volhouden en dan lukt het’ maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en tips/tricks hiervoor heeft? Ik zal later op de dag even een foto posten (in beter licht) voor een duidelijker beeld van het probleem.

Alvast bedankt!

Zoals hierboven te zien: onderstaan wilt de springbar niet in het gaatje schieten zoals normaliter geen probeer is met een bandenwissel.

bandje ff losmaken en alleen de springbar proberen in te zetten
dan kun je beter zien wat het probleem is.

en anders ff met monsterwatch contact opnemen he

tip … de springbar ook eens andersom inzetten en kijken of dat helpt

1 like

Dat inderdaad eerst even proberen. Als ie er dan wrl in gaat, ligt het waarschijnlijk eraan dat de pin niet ver genoeg naar beneden kan omdat de band (endlink) dat belet. Je zou dan dat stukje metaal van d3 band dat op de achterzijde van het horloge ligt, iets kunnen buigen zodat de pin verder naar beneden gaat

1 like

Met een klein schroevendraaiertje er in “wrikken”.

1 like

Je hebt er waarschijnlijk dunnere springbars bijgeleverd gekregen, dan past ie wel echter zit de end link dan niet strak tegen de kast.

Klinkt gek maar ik heb zowel voor de skx als de Turtle de dikke springbars gebruikt, maar ik wel dan wel aan de binnenzijde/kastzijde van de endlink voorzichtig wat weggehaald met de Dremel.

Dan past ie het mooist. Anders gaat ie denk ik met de dikke niet passen.

1 like

Het is gelukt!

Plotseling zat de springbar zo dicht tegen het gat aan dat ie er wel in moest vallen, met zweet en tranen is dit dan ook gelukt.
Iedereen bedankt voor de tips en hulp, dit zal ik in de toekomst nog kunnen gebruiken :slight_smile:

Hieronder het eindresultaat:

7 likes