Spring bar vraag

Een aantal van jullie zullen dit waarschijnlijk een domme vraag vinden, maar ik ben volledig nieuw in de wereld van de kraagloze spring bars.
Deze zaten in m’n nieuwe Glycine. Ik kon ze uit de heel klein geboorde lugholes drukken met een speld. Maar hoe krijg ik ze in hemelsnaam weer erin zonder de hele boel te beschadigen ? Is daar een trucje voor of een speciaal stuk gereedschap?

Via de achterkant van het horloge. Je zou het af kunnen plakken met plakband om kleine krasjes te voorkomen. Je zou idd een springbar tool kunnen gebruiken. Ik doe het met alles wat ik tegenkom. :sweat_smile:

Ik druk de ene kant erin en dan druk ik de andere kant omlaag en op de plaats met een vingernagel. Zacht genoeg om niks te beschadigen. :man_shrugging:t2:

3 likes

Dus wat jullie zeggen eigenlijk zoals bij alle springbars? Maar ik heb toch niets om de tool achter te zetten en te kunnen drukken? Of moet ik gewoon de kop naar beneden drukken?

Goeie tip! Bedankt.

Je kan een heel dun mesje gebruiken, bijvoorbeeld. Een kant er al vast in, andere kant het mesje haaks op de springbar houden om ze de springbar in te drukken en het tussen de lugs te krijgen. Als je geen dun mesje oid hebt, of als je bang bent krassen te maken:

Je doet eerst de ene kant in de lughole en daarna duw je met iets (maakt niet veel uit met wat) de andere kant middels het veermechanisme in de andere lughole. :man_shrugging:t2:

Ook een goed idee.

Ik ik ga eens wat uitproberen.
Het lijkt toch iets makkelijker dan ik verwachtte.

1 like

Ik zou deze dingen sowieso vervangen door iets beters.

Deze worden door Glycine geplaatst. Ik mag er toch wel van uit gaan dat ze goed zijn?

Dat wel, maar kraagloze springbars zijn lastig eruit te krijgen. Dus als je vaak van band wilt verwisselen is een andere type pushpin makkelijker.

Gebruik anders een saté prikker, met hout beschadig je niets…

3 likes

In dit geval niet, want het model heeft lugholes :wink: Vandaar dat ze ook kraagloos zijn.

1 like

Ah zo bedoel je.
Ik denk wel dat deze het beste passen in de doorboorde gaten.

Goed idee!

Dat dus

1 like