Hallo vrienden,
Ik heb een Seiko 5 sport. Hier wil ik graag een andere band op zetten. Maar hier zit een springbar in zonder kraag. Weet iemand of je die er uit kan krijgen zonder ongepast gewelddadig te worden?
Scherp mes
Daar had denk ik een andere springbar in gemoeten…
Regardless, je krijgt deze vaak met geduld wel los door het kraagloze stuk naar binnen te schuiven met een tooltje.
Of een mes werkt idd hier wrs ook.
Dit is nog af fabriek.
Heeft dit horloge geen drilled lugged? Dus vanaf de buitenkant iets insteken
Flosdraad er tussen en gaan. Zelf zou ik tape op de lug plakken en m’n tooltje er tussen wringen. Zie wel wat ruimte.
Vreemde keuze van de fabriek. Al lukt t met een tooltje/mes dus meestal wel maar tis meer gehannes dan nodig.
Seikkoooooooo.
Ja dat is hem thanks. Probleem opgelost. Wat een mooi forum dit. Fijn weekend toppers.
Ik heb wel eens gelezen, hier op HF, dat er een juwelier is die daar handige tangetje voor heeft en die jast zo die spring bars door de midden.
Op waarheid gebaseerd grapje natuurlijk, maar met geduld moet het wel lukken…
Edit: Aaah, het horloge heeft gewoon drilled lugs.
Hahah dit is juist een top design van Seiko, gewoon drilled lugs. Niets geks
Mijn skx kwam met dezelfde springbars en had geen drilled lugs :')
Dat is minder.
Jep, maar met dit bandje had t nog wel gelukt.
Anyway, bergeon 6767 of zo’n simkaart verwijder dingetje van je mobiele telefoon en je duwt je springbar los
Designfout. Op de 5KX hebben ze dat verbeterd toch?
Dit is mijn eerste horloge die dat heeft. Ik zit ook nog niet zo lang in de sene. Maar de nieuwe band zit er op!
HF to the rescue
Haha. Geen idee. Seiko 5 heb ik niet zo op mn netvlies al heb ik er meerdere gehad
Ik houd steeds de skx over.
Potverdorie! Volgende keer eerder hulp inroepen. Met dan bandje erop hadden we de wedstrijd wél gewonnen!
Foy wat een wedstrijd als die Dumfries niet doorgelopen had dan was je nog als winnaar uit de strijd gekomen ook.