Ik ben op zoek naar een springbar tool. En kennelijk ben ik niet de enige, gezien het animo voor de tool bij Guraga.
Kan iemand mij hierover adviseren?
Ik ben op zoek naar een springbar tool. En kennelijk ben ik niet de enige, gezien het animo voor de tool bij Guraga.
Kan iemand mij hierover adviseren?
@Arie_Kabaalstra maakt mooie tooltjes van titanium geschikt voor de Bergeon inzetjes.
Anders gewoon een Bergeon 6767f
En voor mijn Rolex bracelets gebruik ik een Bergeon 7825
Dank je.
Ik lees over de 6767 f en s wisselende adviezen met betrekking tot gebruik.
Wat? Tis in elk geval de standaard tool.
die ken ik nog niet! Wristwatch revival gebruikt regelmatig een soort retractible pen springbartool van een maker op instragram die ik niet herinneren… maar er zijn best een aantal alternatieven op de bergeon tool. al gebruiken ze doorgaans allemaal dezelfde bergeon tips, enkel de handvaten verschillen.
Is dat weer een andere 6767 dan de S of de F?
Ik heb de 6767f.
Erg fijn stukje gereedschap.
Kan niet verkeerd gaan!
En je kan de uiteinden eruit draaien en vervangen voor een ander deel.
Dus je kan er een f/s van maken als je wilt.
Ik gebruik ook de 6767
S of F heeft te maken met de maat van de tool. Ik gebruik F. Die maat is prima
de f Inzetjes zitten ook in de DUMET Momentum pocket straptool.
momenteel ga ik amper de deur uit, en ben ik nog niet thuis, dus geen sleutelbos mee, maar het is wel een vaste waarde aan mijn sleutelbos
Arie, kun jij ons meer vertellen over de tool. (ik weet dat er draadjes van eerder op het forum zijn).
Wat is de tool precies?
Waar te koop?
Wat zijn de kosten?
Wat het is? zo’n beetje de mooiste portable straptool die er maar is, gemaakt van Titanium Grade 5, omdat het zo’n mooi materiaal is.
Momenteel wil ik er niet te veel ruchtbaarheid aan geven. immers. ik ben in September vorig jaar ernstig ten val gekomen met mijn motor, en ik heb 4 weken in Duitsland op de IC gelegen, inmiddels ben ik via Leeuwarden en Beetsterzwaag (revalidatie kliniek) weer zo ver dat ik weer een beetje kan lopen… korte stukjes… in huis zonder wandelstok… als ik de deur uit ga, dan met een stok…
Het behoeft dus geen betoog dat ik momenteel niet achter mijn machines sta, om Straptools te maken.
Ook omdat ik momenteel nog problemen heb met mijn zicht., kort na het ongeval zag ik echt alles dubbel… nu is dat gelukkig een stuk minder, maar het is nog niet over… het wordt gelukkig wel beter, maar ik kan er nog niet met een auto of motor het verkeer mee in… Fietsen gaat wel…
op https://dumet.myonline.store/ kun je ze vinden
maar hou er rekening mee dat ik voorlopig niet aan de productie toekom, omdat mijn fysiek dat nog niet volhoudt
Ach Arie, wat vreselijk voor je. Ik wens je vooral beterschap en voorspoedig en volledig herstel toe.
Je houdt ons vast op de hoogte zodra je weer in staat bent de produktie op te starten.
Heel veel sterkte en beterschap gewenst!
Thanks… Gelukkig heeft mijn Humor er niet onder te lijden gehad…
Iemand maakte vanmiddag op Facebook de opmerking :" gelukkig ben je er nog, en bij je volle verstand"
Ik kan me dan niet inhouden… en ik reageerde dan ook in de trant van :" Mijn Verstand is helemaal nog niet vol, en daarom ben ik nu aan het leren!"
Momenteel ben ik mezelf C# aan het bijbrengen… Ik heb vroeger Commodore Basic 2.0, 3.5 en 7.0 geleerd, daarna TurboPascal, en toen jaren niets… tot ik 15 jaar geleden Visual Basic leerde…maar C# is toch handiger… dus… C# aan het leren, om een programmeerapplicatie te schrijven voor mijn CNC Machines…
mijn vingers mankeren tenslotte ook niets, en die gebroken schouder heb ik eigenlijk nagenoeg geen last meer van…alleen als ik lang op mijn linkerzij lig in bed…
Altijd blijven kijken naar wat wel kan in plaats van wat niet. Sterk! Ook niet gemakkelijk trouwens.
Zojuist even op jouw site gekeken. Mooie werkbank maak je .
Wellicht iets voor als de kinderen de deur uit zijn, dan zou ik m kunnen plaatsen. Duurt nog effe
Tegen die tijd zal ik waarschijnlijk wel weer kunnen huppelen …
Tuurlijk kijk ik naar wat er kan… daar heb ik ook leuke klussen aan overgehouden… en wat ik leuk noem … daar wordt een ander gillend gek met zijwieltjes van…toleranties van 3mu… als dat nou alles is?