Springbars 17mm met 1mm dikte gezocht

Hoi,

Voor een gouden JLC-bandje zoek ik (liefst binnen Europa) stalen of gouden springbars voor lug size 17mm en (dit is belangrijk) een diameter van precies 1.0mm. Elke variant met ‘schouder’ zou moeten passen, zie de foto.

Blijkt nog reuze lastig te zijn. Geloof dat ik ze alleen op Ofrei.com tegenkwam, maar dan was ik met shipping en eventuele import snel rond de 100 piek kwijt - vond ik toch wat overdreven voor een setje simpele stalen springbars.

Heeft iemand hier misschien de gouden tip? Zou enorm gewaardeerd worden, dank alvast!

2 likes

Hi Ramone, ik kan geen alternatieve bron aanbieden maar weet wel dat Ofrei voor kleine items ook shipping per gewone post aanbiedt:

Small watch parts orders for under $65.00 worth of watch parts can be shipped to most international countries by International First Class Mail . The cost of this service for most countries of a letter weighing 4 ounces or less would be $19.95 . Just place your small parts order of less than $65.00 on-line **Select EMS mail and request in the order comments box that you want International First Class Mail and we will adjust the cost of you order, when we process your payment at the time of mailing the goods.

Scheelt al een stuk in de prijs, duurt wel iets langer. Je moet meestal wel gewoon de importkosten aftikken.

Scherp gezien, dank, dat maakt het idd al een reëlere optie :+1:

1 like

17mm en 1mm… Ik beloof niks maar ik kijk zometeen eens in de erfenisberg. Als ik er heb krijg je ze als vroeg kerstkado.100 euro voor een paar springbars, jezus. :slightly_smiling_face:

1 like

Slechts 16 of 18mm😬

Alle soorten maten en types tussen 8mm en 25mm maar enkel 17mm met 1.38 en 1.78mm diameter. Sorry :slightly_smiling_face:

Wat is het referentie nummer van het horloge? Vermoed dat uw vraag niet zo moeilijk is.

Ben zelf een gecertificeerd JLC horlogemaker

1 like

Referentie is 250.1.08, 17mm lug width dus.

Het 18k bandje is JLC-gemerkt maar heeft geen ‘eigen’ referentienummer. Het pikt alleen springbars met een diameter van 1mm (of dunner uiteraard). Single shoulder lijkt het makkelijkst met plaatsen/verwijderen, maar double zou denk ik ook moeten kunnen.

Dank voor het meedenken maar dit is een heel ander type springbar dan ik zoek.

de06738e-32b7-4294-9a0f-0647c1c234eb

Welke pushpin is er nodig? De aanzet is inderdaad 17 mm maar de andere pennen zijn beduidend korter. 1 mm diameter klopt zeker niet, is minimaal 1,3.

afbeelding

Deze, aan de kast dus.

Bij mijn band is de diameter echt 1mm, heb het nagemeten en getest met springbars van 1.3. Past gewoon niet.

Maar Ofrei.com verkoopt ze iig in de goede maat, dus er is geen man overboord. Alleen iets duurder / langer wachten dan ik graag zie :wink:

Bandje in het plaatje lijkt trouwens iets anders - bij de mijne zijn alle verwisselbare links vastgezet met 18k gouden schroefjes. Ongeveer zoals bij een Rolex president, maar dan wat slanker.

2f8de34b-08b6-4c0d-acb8-870534fccca3
Deze band geeft JLC op als gebruikt aan de 250,1,08.

Is er ook nog in een nieuwe versie met pennen en huls
2b5ef999-5d51-4d6d-9bf7-0b0ce9483cb2
Maar ken hem zelf niet met schroefjes, is de band wel van dit type Reverso?

Het zou kunnen dat hij oorspronkelijk van een ander type is, ik ken de geschiedenis van het horloge verder niet.

Blijf het vreemd vinden dat de band, met een pushpin van 1mm in diameter, veilig aan de kast kan zitten. De wanddikte bij een pushpin van 1,00 zal hooguit 0,20 mm zijn en dat is in mijn ogen wel erg zwak.

De aanzet schakels lijken wel voor de 250 Reverso gemaakt te zijn.

De push pinnen luisteren wel nauwkeurig, volgens JLC horen er 1,30 pennen in de aanzet.

1 like

Tja… hier een foto van een van de ‘endlinks’ (vier per kant). Misschien dat 1.1 nog zou gaan, maar 1.3 past m.i. gewoon niet.

Nog wat foto’s waarop ook de schroefjes te zien zijn

Tja als je met een Centimeter / rolmaat dit gaat opmeten dan zou ik graag willen weten hoe nauwkeurig de niet passende 1,3 mm pushpin is opgemeten.

Neem een digitale schuifmaat of micrometer en ga zelf niet knoeien met een kostbaar gouden horloge en alle risico’s van verliezen.

Dan vind ik het zonde van mijn tijd om hierin nog energie te steken.

Geen probleem. De 1.3 springbars kwamen uit een zakje waarop stond dat ze 1.3 zijn, ik heb ze niet zelf opgemeten.

Dat waren overigens wel ‘generieke’ (goedkope) springbars. Misschien dat de oorspronkelijke van JLC net een fractie andere maat hebben. Enig idee waar ik die kan vinden?

Je kan het even hier vragen.
Fijn ervaring mee en zit op het forum.

Floris155