Gisteren de grote stap in het spreekwoordelijke “diepe” genomen met deze Rolex Deepsea D-Blue uit September 2015. Maar liefst 4 horloges er uit en er slechts 1 voor terug, maar wat voor 1
Datejust II, IWC Ingenieur 3725, IWC Portuguse 3714 en Glashutte Original …
Behoorlijk wat geweld de deur uit en vandaag door Alfred op de Burger Website geslingerd
De deepsea is prachtig groot maar die challenge is volledig uit proportie.
Als je zo een massief en groot en dik enz… horloge maakt ontwerp dan ook een band die in verhouding is en daar op dat punt heeft Rolex m.i. gefaald.
Dezelfde band als op de deepsea.
Bij de deepsea oke maar bij de challenge oogt hij zeer iel.
Dus met een jantje van leiden er zich van af maken noem ik dat.
Niks ten nadele van de deepsea hoor die is gewoon de bom.
Is de enige Rolex die ik zelf misschien ooit zou aanschaffen.
Maar… zie ik het goed - of is het vertekening ? - staat de datum wel goed midden in het venster. ?
Ik heb zelf laatst zoiets gehad met mijn Oris.
Whatever, gedurfde actie, feli met deze aanwinst.
Gefeliciteerd! Met recht een klatser te noemen!!
Zit er ook over na te denken om van meer naar 1 a 2 horloges te gaan en daarmee een stapje hoger te realiseren.
@Tuur1968 Gefeliciteerd, geniet ervan
Oh ja, je schreef: “…met 17.7 mm hoogte behoorlijk aanwezig om de pols”, is het ook een zwaargewicht of merk je dat niet zo?
Is natuurlijk wel wat anders dan een 39mm, 9.7 mm Dresser zoals de Glashutte Original bijvoorbeeld die ik onder andere heb ingeruild. Maar gewicht aan de pols vind ik op zich wel prettig. Het is alleen wel wat handiger als het horloge ook onder de manchet van het shirt verdwijnt. Moet met een dergelijke Rolex net zoals met de staal/gouden Breitlijg wel iets meer nadenken wat voor zakelijk gesprek ik moet voeren. Houd er niet heel veel rekening mee maar op belangrijke momenten zeer zeker.
Bewuste keuze inderdaad om te "downsizen in aantal horlges. Doel is om op max 5 uit te komen met 3 horloges met sentimentele waarde zoals de Breitling die ik van mijn vrouw als trouwcadeau heb gekregen, de Mark II die ik van mijn vader heb gekregen en de 1ste productie Staudt Praeludium limited diue is gepersonaliseerd met initialen en geboortejaar . Is natuurlijk nog steeds een behoorlijk aantal horlges en een aanzienlijk bedrag dat is uitgegeven een “hobby” Hopelijk behoudt ook deze Rolex zijn waarde naar de toekomst toie. Feit is dat je ze natuurlijk nu in nieuwstaat alleen kunt kopen boven de officiele catalogusprijs … Absurd maar wel een feit …
Ik vind persoonlijk de deepsea ook veel te groot om fatsoenlijk bij een nette gelegenheid te dragen. Sterker nog, een gewone SD is eigenlijk al te hoog om onder je overhemd te passen…